sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Svart på vitt !!!!

Publicerad 2015-05-02 08:34:59 i Allmänt

Igår fick jag utlåtandet från läkaren om hur hon anser detta och hon tycker att denna läkare som opererade mej ska avskedas. Nu har jag två skruvar som går in i två diskar och en som sitter snett och det är bara ren tur att den inte skadat något organ. Hon skrev även att den första operationen så hade jag redan då flera skruvar som satt fel men också flera som satt i diskarna.
 
Läkaren skrev även att hon tycker att det är BEDRÖVLIGT och SKAMLIGT av hur svensksjukvård har eller inte behandlat mej!!
När jag har varit hos läkaren och beskriver hur ont jag har blir INTE trodd på och många gånger har dom sagt att det var psykiskt utan att ens undersöka mej och ta reda på fakta det är BEDRÖVLIGT !!!
 
Istället har sjukvården proppat i mej skyhöga doser av starka mediciner som till slut inte ens fungerar om dom inte höjer den men det är redan på max dos.När den slutat fungera har dom gett mej en till sort starka mediciner som man bara blir beroende av. Om jag INTE skulle MÅSTA behöva ta dessa mediciner för att ens orka ta mej upp så skulle jag ALDRIG i världen äta alla dessa mediciner!!
 
Hon skrev även att detta är MYCKER TUNGA BEVIS för att det finns ingenting annat som kan hjälpa än operation för att ta ut skruvarna ur diskarna men även eventuellt även gå in på framsidan för att kunna staga upp det som inte är läkt som det borde!! 
 
När en sådan här sak inträffar att patienterna får lida för att läkaren gjort ett EXTREMT DÅLIGT jobb men ändå får fortsätta operera även fast dom inte borde det.  För när läkaren gör om samma sak på flera patienter tyder det ju på att dom INTE är lämplig att utföra det här jobbet! (detta var läkarens egna ord)
 
Det är ju faktiskt väldigt riskabla operationer där man kan bli förlamad eller i värsta fall dö så då vill man ju ha en läkare som man litar 250% på för man lägger ju ens liv i deras händer!
 
Vissa håller nog inte med mej och tycker Svensk sjukvård är bra men när jag gånggång fått vara med om olika vårdskandaler så ser jag det ur patientsynvinkel och ingen ska behöva vara med om detta!
 
Denna läkare har tagit åtta år av mitt liv som jag aldrig kommer få tillbaka och han ska inte få förstöra livet för flera patienter.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe 
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2015-05-02 08:41:10

Det är fruktansvärt!!! Nu hoppas jag du får hjälp och jag förutsätter att detta anmäls. Stackars dig! Styrkekram från mig!

Svar: Jag det är fruktansvärt att detta fått hända och jag hoppas nu att hitta en läkare som vill hjälpa mej med detta. Ja självklart kommer jag att anmäla det till patientnämnden för tack vare det här har jag fått lida i åtta år utan att någon har gjort något åt det och skyllt på att den skulle vara psykiskt utan att ens undersöka saken. Jag kommer att kräva ersättning för allt lidande även om pengarna inte kan ersätta för allt men de är ett tröst i bedrövelsen iaf.
samuel ingesson kallas även Sampe

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-05-05 20:00:56

Hej!
Jag förstår dig fullkomligt ,när du vräker ut din förbannelse över sjukvården ! Den är i många fall katastrofal. Den har redan tagit femton år av mitt liv , och resten av mitt liv ! Pga av en simpel liten operation. Och sen inte bli trodd . Jag kunde helt klart varit frisk idag ! Jag har grym ångest över att jag aldrig mer kan sitta , gå väldigt sakta begränsad sträcka. Svårt att tom ha liggande färdtjänst. Kan inte lyfta eller ta i det minsta. Som att öppna förp. El en konservburk. Jag är mer än vansinnigt förbannad över att behöva leva så här och smärtor jämt ! Läkare hinner inte ens prata 10 min med en . Jag hoppas sannerligen att det ordnar sig en dag för dig som är så ung ! 😊 mitt började när jag var 45 år och det tyckte jag var ungt 😜 . Men hos dig kan man snacka om ung när det började ! 🍀 🍀 🍀 lycka till !

Svar: HejJag lider med dej verkligen för INGEN ska behöva ha sådana besvär och ha så ont än hur gammal man är. Det jag inte förstår med svensk sjukvård är att om man som patient kommer till läkaren för man har svåra besvär och när man väl berättar om det då tror dom inte ens på patienten och säger att det är psykiskt utan att ens undersöka saken. Det är en av dom VÄRSTA sakerna inom vården att man ska måsta kriga sej fram för att man ska få göra undersökningar så man kanske får rätt diagnos och när det väl är hittat vilka tar åt sej äran jo läkarna men om inte PATIENTEN krävt att få göra undersökningen så skulle dom fortfarande kalla att det var psykiskt. Det är inte roligt att höra att du är så begränsad och jag känner nästan likadant som dt du beskriver. Att en läkare inte ens har tid att kunna prata och lyssna på en patient är BEDRÖVLIGT för om man nu ligger inne får man ju vänta en massa innan läkaren kommer men då tycker jag det är mer än rätt att läkaren tar sej tid att lyssna klart på patienten.Jag hoppas även att du ska få en lösning på dina problem för INGEN ska behöva lida och ha en massa värk. Håller tummarna!
samuel ingesson kallas även Sampe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela