sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Något som verkar stämma!!

Publicerad 2015-09-13 11:31:00 i Allmänt

Jag har länge haft värken och hela tiden har jag försökt komma på vad som kan vara orsaken och vad som kan hjälpa. Det jag nu kommit och tänka på är att om jag jämför i början av detta året hade jag ont men inte så ont som vad jag har nu.
 
Vad är då skillnaden?
 
Jo skillnaden är att jag har gått upp mer i vikt för om jag jämför i min smärtdagbok så ser jag att ju mer jag ökar i vikt ju ondare har jag haft i ryggen då trycket på skruvarna blivit större.
 
Jag har pratat med min dietist och hon håller med mej om detta och även  läkare på sjukstugan tror samma sak så jag har nog bevisat något!
 
Bara för att jag kommit på detta betyder det INTE att jag kommer vilja gå ner i vikt bara för att smärtan ska bli lindrigare. Jag ska fortsätta gå upp i vikt även fast jag får lida ENORMT MYCKET för det men jag vet att om jag ska operera dels gallan men även om jag ska operera ryggen behöver jag väga så mycket jag bara kan för att det ska kunna läka.
 
Det känns ändå lättare när jag vet vad som är problemet för det gör det lite lindrigare att hantera värken.
 
Nu hoppas jag att det kommer gå fort så jag får operera gallan snabbt för det är nog JOBBIGT med ryggsmärtan!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela