sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Hur tänkte ni då??

Publicerad 2015-10-31 10:37:47 i Allmänt

Jag ringde och berättade för smärtteamet i Fredags om att jag pratat med läkaren i Linköping och frågat honom om han kan göra en bedömning även fast jag skulle vara ny opererad eftersom smärtteamet inte trodde på att läkaren ville träffa mej om jag var ny opererad. Jag skrev ett brev till läkaren i Linköping och fick som svar att det inte skulle vara några problem och att jag är välkommen till Linköping.
 
Då frågar jag sjuksköterskan hur dom tänkt vi skulle ta oss dit? Jag fick som svar att vi skulle flyga till Arlanda och sedan måsta ta tåget till Linköping oh sedan ta bussen till sjukhuset.
Det går ju INTE bra för hur har dom tänkt jag skulle fixa det att jag skulle gå inne på Arlanda in i en buss sedan ta ett tåg innan vi får gå till en ny buss som tar oss till sjukhuset och sedan ska jag gå där inne.
 
Jag frågade om det inte gick att ordna så vi får flyga helikopter istället direkt till Linköping för jag skulle ALDRIG orka med den resa dom tänkt sej för hur frisk tror dom att jag är egentligen?
 
När sjuksköterskan fick höra det så började hon att prata om att en läkare från smärtteamet skulle ringa till kirurgläkaren och höra om det är så klokt att låta mej resa så pass nyopererad. Jag sa att om den kirurgläkaren säger att jag inte får åka så blir det ingen galloperation för möten med ortopedläkaren i Linköping är min högsta prioritet så ingenting i hela världen ska få stoppa mej från att träffa honom.
 
Dessutom även om jag inte är nyopererad så skulle jag ALDRIG fixa den resan så som dom har tänkt det  för även om vi kanske får erbjudande att få sova på något patienthotell en natt emellan innan vi åker hem är det OMÖJLIGT!!
 
Läkaren från smärtteamet ska ringa oss på måndag och då får vi väl se hur det löser sej.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela