sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Några käppar i hjulet!

Publicerad 2015-10-14 13:41:00 i Allmänt

Natten mellan söndag och måndag så hade jag feber 39,9 grader och hade sprängande värk fram på magen och ryggen. Jag hade dessutom väldigt ont i nacken så det gick inte så bra att kunna sova.
Senare på morgonen ringde jag till sjuksköterskan och att jag ville ha tid hos någon doktor och sköterskan satt in mej hos akut doktorn.
 
När vi är där så undersöker läkaren mej lite och klämmer lite runt magen där dom gjorde hålen. Efter det skulle jag ta först ett prov för att kolla HB(blodvärde) det borde vara runt 8 men jag hade 108 så det blev till att ta en massa fler prover för dom misstänkte att jag hade en infektion inne i magen.
 
Jag fick penicillin via blodet och ett recept  utskrivet av läkaren på penicillin att hämta ut på apoteket.
 
Nu hoppas jag bara att infektionen går bort snabbt så jag kan hinna operera gallan innan jag ska få fara ner till läkaren i Linköping.
 
Tack för titten välkommen åter!
Sampe
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-14 14:42:42

Hoppas infektionen släpper

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-10-15 16:26:49

Oj , Sampe , nu har jag läst dina senaste inlägg!
Ja alltid är det något som inte går som det ska . . . . Din stackare! Och sedan dom långa resorna när du har smärtor , verkligen inte det lättaste ! 😁 Och sedan infektion på det 😖 .det du får uthärda 😜 Nä inge vidare ! Hoppas nu det kommer bli bättre i fortsättningen 💙 💚 💜

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela