sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Rolig nyhet!!!!

Publicerad 2015-10-07 10:59:28 i Allmänt

Igår hade vi ett möte med Vuxenhabiliteringen och det var ett jätte bra möte och vi fick många bra tips och råd som vi ska använda oss av.
 
Efter mötet ringde en sjuksköterska nerifrån Linköping och hon hade en GLÄDJANDE nyhet och det var att jag ska få komma ner till Linköping den 12 november och träffa ortopeden och det lär vara då som jag får veta om läkaren kan hjälpa mej bli av med skruvarna som sitter i diskarna.
 
Det känns VÄLDIGT BRA att det är ett tag kvar för då hinner jag ju återhämta mej från galloperationen och läkarna hinner ju ordna med transporten flyg och färdtjänst tills dess så det blir nog inga problem.
 
 
Nu imorgon är det operationen av gallan och jag har förberett redan nu vad som jag måste ha med för att skydda ryggen så jag inte får det värre i såret (som inte läkt på 4,5 år)  eller att jag får något nytt.
Vi åker vid 08:30 så vi har god tid på oss för vi ska vi vara där 10:30 men då kan vi stanna efter vägen pga att jag måste röra på ryggen annars får jag fruktansvärt ont .
 
Om allt går enligt planerna så ska vi efter operationen (som görs med titthålskirurgi) åka ner till mormor i Vindeln och vara där några dagar innan vi åker hem igen.
 
Tack för titten välkommen åter!
Sampe
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela