sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Jobbig men NÖDVÄNDIGT!

Publicerad 2015-05-17 10:23:30 i Allmänt

I förr går bytte jag ju ut sonden på magen och jag hade rätt att det gjorde FRUKTANSVÄRT ONT men det var VERKLIGEN NÖDVÄNDIGT vill jag lova!
 
Den har nog ALDRIG varit så dåligt skick någon gång när jag har bytt den så det var skönt när det väl var gjort!
 
Nu hoppas jag att det ska bli bättre med sonden så jag får bort infektionen i magen för då är då ett problem borta.
 
 
Idag ska vi försöka ordna till min moped som dom ska få hyra till mopedutbildningen på mammas jobb eftersom att ledaren ska köra 2 timmar i samhället med varje elev så då gäller det att sitta bra (min EU-moped ser mer ut som en motorcykel  och är mer som en glidarvariant )
 
När det är gjort kommer jag nog vara rätt slut på inte för att det är mycket att göra utan det tar så på krafterna.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-05-18 22:36:04

Du är otrolig, går inte fatta hur mycket smärta du står ut med. Jag har bara lust o skita i att leva o längtar efter att få slippa . . . . .
🐢 🐛

Kanske hjälper bloggen dig lite , att du kan spy ut skiten ,när du skriver om smärtorna ! Tanken på op och slippa skruvarna håller dig väl uppe lite med. För du måste ju bli dödstrött av alla smärtor , för det blir jag iallafall. Kan du sova om nätterna el hur går det? 🚘 🚖

Svar: Tack. Ibland fattar jag inte själv hur mycket smärta jag står ut med men jag har ju lärt mej leva med det så jag kan ju hantera smärtan till en viss del som andra kanske inte kan.
Det kan vara väldigt lätt att tänka så som du skriver att du har bara lust o skita i att leva men även om man slipper smärtan så mister man ju allt annat som är positivt också och det går inte att ändra sej heller. Försök hålla modet uppe även om det är svårt så gäller det att kämpa på!

Ja det har blivit så för mej att bloggen har blivit som en slags ventil för mej att kunna få ut mina tankar och hur jag känner för annars tror jag att jag skulle explodera.

Nog gör smärtorna mej väldigt trött alltid men det går dåligt att sova i flera års tid har jag endast sovit en eller två timmar per natt och ibland har jag endast kunnat sova några minuter i taget innan jag behövt ställa mej och röra på mej för att sedan försöka sova igen men vaknar efter några minuter och måste göra om samma sak igen. Nu sover jag då kanske 4-5 timmar totalt per natt men jag måste fortfarande upp flera gånger per natt och röra på mej.

Hoppas du får ha det lite bättre
/ Sampe
samuel ingesson kallas även Sampe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela