sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Ännu en sak!!

Publicerad 2015-03-18 10:15:31 i Allmänt

Jag har ju under kanske 14 dagar haft stora problem med sonden på magen jag har fått ett sår som jag måste lägga om flera gånger per dag. Det blev för mycket igår så jag ringde till sköterskan och hon satt upp mej på en tid hos en läkare.
 
När jag är hos läkaren tyckte han inte alls att det såg särskilt bra ut och trodde jag hade en infektion så dom tog en prov som dom ska skicka iväg på odling sedan tog dom ett CLP prov som visade 37 (normalt ska det vara ungefär vid 7) så det tyder på att läkaren hade rätt om infektionen så han skrev ut ett recept på penicillin.
 
Om några dagar mår jag säkert bättre igen och det ska inte behöva göra så ont där längre.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-03-19 19:14:44

Hej , ja alltid ska det vara något som krabbar för dig ! Det måste ju känts jätteömt där du har slangen, nu får pecillinet bita bra , så du blir av med infektionen ! Kommer det lite vårsol uppe i norr med ☀️ ⛅️ , här i södra Sverige , så har blåsippor , vitsippor börjat titta fram lite här o var. Och så snödroppar, vintergäck och krokus i trädgårdarna. Men du bor väl mer inne i stan eller ? Hoppas du kan ha det lite bra . . . . . . Fast du går mellan tv o dator. Låter inte så kul 😕 😛

Svar: HejJa alltid är det något men jag har ju blivit van så det jag skulle nog bli förvånad om det inte blev några nya saker som händer. Jag bor mitt i Storuman (Västerbotten) och jag är så GLAD över det för när vi är i Umeå så blir jag så stressad hela tiden så jag skulle aldrig vilja bo i en stad om det inte blev lugnare tempo. Här har snön börjat tina bort och på gatorna är det rena isbanan så man får passa sej när man går ut.
Med vänlig hälsning
Sampe
samuel ingesson kallas även Sampe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela