sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Nu börjar det brännas......

Publicerad 2015-06-25 08:20:20 i Allmänt

Ja nu börjar det brännas att det är Storumandagarna och jag brukar ju åka och sätta mej i marknadscentralen redan 12:00 men inte i år utan det blir 14:00 och eftersom jag har så problem med smärtan kommer att vara där och jobba så länge jag bara orkar.
Fredag/Lördag arbetar jag heldagarna och som tur är har jag ju min mamma som löser av mej ifall jag behöver.
 
Jag var och ställde permobilen på mammas jobb så det blir kortare väg att åka men jag får se för att enbart kört hemifrån till jobbet höll på att ta knäcken på mej så jag får se hur mycket jag kommer använda den.
 
Nu ska jag förbereda allt jag behöver där så att det finns och det är rätt mycket men det är tur jag har gjort det förut.
 
Det är många som jag träffat ute på byn som sagt att dom röstat på mej som årets Storuman bo  och det är jag ju givetvis jätte glad och tacksam över men även om jag inte skulle vinna så skulle det kännas som en seger ändå att ha klarat av allt jobb trotts dom dåliga förutsättningar jag haft.
 
Under dom här dagarna kommer jag inte att hinna med att skriva på bloggen för det är nog mycket att göra som det är.
 
Jag ska försöka ta bilder och lägga ut ni får väl se vad det blir.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela