sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Världens BÄSTA ide eller inte??

Publicerad 2015-07-29 14:10:13 i Allmänt

Jag kom på en ide kanske inte en av världens BÄSTA idéer   ifall jag antingen får nej av läkaren i Linköping eller att det tar för lång tid att jag inte står ut längre.
Det jag kom på var när jag såg på tv några som hoppade simhopp från 10 meters höjd och då kom jag på att om jag nu står ut längre så åker jag till ett badhus med hopptorn som har 10 meter och hoppar ner för då lär ryggen bli nog illa för att läkarna INTE har något annat val än att operera mej.
 
Nu idag fick jag reda på att min dator som skickades på lagning är  klar och skickas upp till Storuman så inom kanske så kan jag hämta  den idag eller imorgon.
 
Det blir nog att ta det lugnt idag också om inte datorn kommer då far jag nog ut så jag får tillbaka den men i övrig ska jag ta det lugnt så det inte blir värre med ryggen.
 
Nu har jag ju ytterligare en reservplan om hur jag ska få ryggen fixad hehe.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-07-31 16:15:30

Ha, ha , javisst snurrar mycket tankar i huvet på en , när man är sjuk ! 😁. Men det där låter inte bra !
Undrar vad dom håller på med dig , finns det fortfarande inget ställe som tänker fixa ditt problem ?
Jag har ju oxå nervsmärtor , fast på ett helt annat ,privat ställe. Letar efter lösningar oxå.
Du som bor uppåt landet , jag bor i Småland . Hittade en läkare från Piteå . Tomas ekström , vet du något om honom ? Han har privat klinik . Är nyfiken på hans metoder. Hur långt från Piteå bor du ? Eller vet du någon som varit i Piteå ?
Det är ett evigt kämpande för oss drabbade 😝 inte roligt alls.
Va bra din dator är fixad , alltid nåt !
Det är bara att gilla läget 😉 😳

Svar: Hej
Det finns en man i Linköping som lovat han ska undersöka mej och eventuellt operera mej men det dröjer tills efter semestertiderna är över innan jag får en tid hos honom. Ja det är verkligen inte lätt med nervsmärtor och jag lider verkligen med dej. Nej jag vet inte något om honom mer än det lilla jag läste nu på hemsidan men det verkar ju jättebra. Till Piteå är det ungefär 30 mil men vi är ju vana att måsta åka långa avstånd så för oss är det nästan ingenting annat än smärtan jag får i ryggen av att åka av alla gupp. Jag har varit i Piteå en gång men det var för att följa med min mamma när hon skulle vara på jobbkonferens på Piteåhavsbad då var jag på rummet medans hon jobbade. Det skulle vara så skönt att bli av med denna fasansfulla smärta så jag funderar nog på att skriva åt dom och fråga lite om dom tror att dom kan hjälpa mej.Ja det är ett evigt kämpande för oss drabbade och ingen kan någonsin förstå hur jobbigt det är förrän dom fått prova på det själva tyvärr.Fortsätt kämpa vidare.Ha det så bra du kan
samuel ingesson kallas även Sampe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela