sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Helt vansinnigt!!!!!!

Publicerad 2015-01-08 09:19:47 i Allmänt

Många kanske inte förstår hur svårt det är att ha så svår smärta att man knappt orkar ta sej upp ur sängen och att hela dagar går utan att man kan inte göra något för smärtorna är för mycket. Jag har länge klagat över vården och vissa tycker väl jag gnäller men hur skulle ni själv må att ha sådan smärta att man inte ens orkar resa sej upp från en stol?
 
Jag fick läsa i tidningen på nätet något jag hävdat länge att smärtpatienter inte tas på alvar och inte får någon bra hjälp av sjukvården eftersom dom inte prioriteras och det finns ingen som skulle ens våga byta med den patienten för att se hur dom har det och hur livskvalitén är för personer som får ha så här ont varje dag året runt eftersom dom inte får bra hjälp för då skulle dom inte behöva ha så ont kanske rent av smärtfri.
 
Läs själv
http://www.folkbladet.nu/303450/kritik-mot-hantering-av-smartpatienter-kan-leda-till-sjalvmord
 
Ja jag kanske gnäller en hel del men när man hela tiden blir lovad och lovad att man ska få hjälp och man väntar och väntar utan att någonting händer och ingen gör något kan man bli annat än förbannad!!
 
Hur tror ni det känns att inte kunna göra något för du har för ont och till slut vet man inte vad man ska ta sej till så vissa patienter tar sina liv men hade dom fått rätt hjälp i tid hade det ALDRIG behövt hända!!!!
 
Nu tycker jag att landstinget ska se över detta för det skulle rädda livet på många.
 
Tack för titten välkommen åter!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-01-16 16:52:43

Du har all rätt i världen att klaga. För vården för smärtpatienter är URUSEL . Det finns ingen som lyssnar och vad man än säger , så vet dom bättre! Det är nog många med svåra smärtor som lever med självmordstankar, men det talar man inte om. Nä man ska vara så positiv och glad fast man har ett helvete ! Nä har man ont , får man skrika och klaga 👹 hur mycket som helst 🙀 det tycker jag . Har själv nervsmärtor och vet vilka svåra tankar som går runt i huvudet ! Önskar du får lindring någon gång !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela