sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

EN ENORM SEGER!!!!

Publicerad 2015-01-09 10:13:19 i Allmänt

Jag har ju länge kämpat och kämpat för att jag ska gå upp i vikt men det har ju inte varit lätt när jag endast fått all min föda via blodet. Nu under en tid har jag trotts att det gjort EXTREMT ONT så har jag sprutat in sondmat via sonden på magen för att kanske kunna gå upp i vikt.
 
Jag har ju vägt 34,5 länge och nu ställde jag mej på vågen igen sedan jag börjat med att spruta in sondmat och det har nu gett RESULTAT nu väger jag 35,7kg och det känns så skönt och det har varit värt att det gjort ont!!
 
Med detta vill jag visa till sjukvården att jag är faktiskt beredd på att plåga i mej mat för att gå upp i vikt om jag blir lovad att dom opererar mej!!  
 
Vill dom inte operera mej letar jag vidare här i Sverige får jag väl åka utomlands även om jag måste betala för det är det värt varje krona!!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2015-01-09 10:15:14

Heja! Kämpa på, du kommer att vinna😊!

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-01-16 17:53:29

Va bra att du lyckats gå upp i vikt! 😌 men ändå väger du väldigt lite, svårt att tänka sig . Måste fråga , kan du inte äta mat ? Och varför isåfall ? Ja du har tuffa bekymmer! Kramar till dig 😊 👏

Svar: HejTack för ditt förra meddelande och detta meddelande. När jag opererades 1999 för min hjärntumör så satt den så till att för att kunna få bort tumören så när dom skalade fram dom olika nervpaketena skadades vissa så jag blev till 50% förlamad i svaljet och det läkarna inte visste då var att det är något fel vid mitt struplock så det öppnar sej inte när mat kommer så därför kan jag inte få i mej mat den vägen. Jag har hafft en sond på magen sedan dess och livnärt mej via den men efter att jag opererades sista gången i ryggen så varje gång jag sprutar in något via knappen gör det FRUKTANSVÄRT ONT inte i magen utan i ryggen där skruvarna sitter så därför kan jag inte använda sonden på magen. Nu får jag all min näring via blodet och först låg jag inne på sjukstugan och fick näringen där men jag tyckte att jag hellre kunde vara hemma och sköta det själv istället för att sjukvårdspersonal ska komma hem till oss men att det ändå är jag som ska instruera hur dom ska göra och det tycker jag är onödigt för jag klarar det och jag vill inte behöva vänta på att någon ska komma och göra i ordning eller kopplar bort för då kan jag ju aldrig åka någonstans men när jag nu gör det själv så kan jag åka dit jag vill bara jag har allt med mej så ordnar det sej.
Ja det är ett tufft liv men jag kämpar på och ger inte upp.

Vården borde göras om för att bättre hjälpa patienter som har "unika" diagnoser så dom hittar en lösning för patienterna får lida så mycket och det är FEL av vården att inte hjälpa patienterna för det är ju det vården är till för.
Med vänlig hälsning
Sampe
samuel ingesson kallas även Sampe

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-01-17 16:58:50

Tack Sampe ! Du är beundransvärd! Har inte ord för hur svårt du har det. Du om någon behöver ju ha samma läkare som stöttar och hjälper dig med alla problem som uppstår. Ska det vara så svårt ? Det är som om smärtpatienter är pestsmittade, ingen vill ha med en o göra. Det är ju hemskt att ovanpå alla smärtor inte heller kunna äta. Tänker på dig ! 🐶 🐯

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela