sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Detta har hänt!!!!

Publicerad 2015-01-28 12:40:10 i Allmänt

Detta har hänt
 
Jag har ju länge vetat att jag har haft föroreningar i blodet.Nu när jag åkte ner till Lycksele för att sätta in en ny sond som går till hjärtat för att jag ska kunna få näringen så när jag vaknade hade jag ont på fler ställen och vi tittar och ser tre hål istället för ett och det var för att dom hade satt in något mer som skulle minska risken till att den skulle lossna igen.
 
När vi åkte därifrån så när vi kom hem skulle jag byta tröja för jag tyckte det var blött så när jag tar av mej tröjan så ser vi en hel massa blod och vi åkte upp på sjukstugan och läkaren ringde till dom i Lycksele för att höra om han kunde sy ihop det eller om man skulle lägga ett tryckförband. Han fick som svar att inte sy ihop utan att lägga ett tryckförband med Adrenalin och K vitamin för att det skulle sluta blöda sedan fick vi åka hem.
 
Dagen när jag åkte hem var värdena normala under 7 som det ska vara men dagen efter vi skulle ta bort tryckbandaget så var CLPT på 125 och han ville ta det säkra före det osäkra så han sa att jag skulle åka ner med ambulans till Lycksele in på medicinavdelningen.
 
Under tiden som jag skulle åka med ambulansen så åkte min mamma hem och packade allt som jag behövde för även om man kommer på lasarettet så är det bäst att ha med sej sina mediciner med mera.
När vi åker i ambulansen så pratar vi lite och helt plötsligt var det ambulanssköterskan som skakade i mej och satt på mej andningsmask för helt plötsligt hade jag bara slutat att andas men när jag kvicknat  till så var det inga problem.
 
När jag kom på lasarettet så kom jag upp på medicin avdelningen och efter ett tag var jag plötsligt på intensiven för jag hade slutat andas igen och jag skulle måsta ligga kvar där över natten för övervakning. Det var inget roligt vill jag lova för vi var 8 patienter på en och samma sal och alla var uppkopplade till datorn och det larmade hela tiden i någons apparat så det blev inte mycket sova den natten.
 
Dagen efter så kom vi på vad som kan ha varit anledningen jag fick ju extra smärtstillande på sjukstugan för jag hade så FRUKTANSVÄRT ONT  innan jag åkte ner och det visade sej att jag inte tål det läkemedlet så nu har dom skrivit in det i min journal.
Jag hade ju fått ta en hel massa prover och det visste vi ju tidigare att jag hade bakterier i blodet och när dom då satt in den nya sonden så bröt det ut en blodinfektion så jag fick väldigt mycket penicillin intravenöst direkt i blodet.
 
Det blev sedan så att jag fick ett rum uppe på medicinavdelningen   och jag hade tur att det fanns en tv för när man inte kan ta sej upp ur sängen så är tv:n en rätt bra sak att ha för att man ska kunna få några andra tankar.
Jag kände mej redan starkare och att jag fick mer och mer ork igen så dom tog nya prover och visade sej rasat ner till normala nivåer så det blev en natt till innan jag fick till slut åka hem med penicillinkuren med mej hem.
 
Jag är så glad över att det gick så bra ändå för det kunde ju har slutat mycket värre så läkare sa att om jag följer penicillin kuren så ska jag snart vara bra igen.
 
Nu är jag hemma igen och tar det EXTRA LUGNT för jag är rätt slut på efter att varit med om detta.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 

Kommentarer

Postat av: Anna-karin

Publicerad 2015-01-28 13:47:13

Men Samuel Oj Oj Oj vad du får vara med om,vilken tur att du trots allt är så stark som du är!!Jag förstod att det inte var så bra när du inte skrivit något på flera dagar. Ta det nu bara lugnt så du får tillbaka styrkan!!! Kram på dej, hälsa till Ewa! 😊👏❤️

Postat av: Maria

Publicerad 2015-01-28 18:49:05

Å hjälp... Vilken tur att allt gick bra! Du får då vara med om allt. Krya på dig!

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-02-01 16:18:42

Oj ,oj, vad ofattbart mycket du måste klara 😝, har bara inte ord som räcker till 😁. Vilken kämpaglöd du ändå har ! Fantastiskt 😄 . Massor av kämpakramar till dig 👏 💙

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela