sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Snart går det inte!!!!

Publicerad 2015-02-24 10:18:09 i Allmänt

Jag vet inte vad jag ska ta mej till för det gör så FRUKTANSVÄRT ONT hela tiden och jag sover nån timme per natt. Även fast jag vet att jag ska få träffa någon ortoped till sommaren så känns det OHÅLLBART och jag kommer nog inte att kunna stå ut med denna värk!!
 
Nog för att jag är van smärta och lärt mej hantera det till en viss del men till sist fixar jag inte det längre!!
Jag har provat på mycket smärta i mina dagar efter alla operationer med mera jag genom gått men detta är den VÄRSTA VÄRKEN av alla som jag fått prova på!!
 
Det känns som att ha fyra stycken stekheta skruvar i mej som en borrmaskin skruvar i hela tiden fast på ett och samma ställe. Om inte värken ger med sej på ett antal dagar kommer jag ringa smärtteamet och säga att jag måste bara få någonting mot smärtan och om dom så vill byta ut vissa mediciner får dom väl göra det bara jag kan få något som fungerar.
 
Nu måste jag sluta det gör allt för ONT!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-02-25 12:03:55

Hej igen ! Ja jag ser ju att du skriver om smärtteamet , att du är inkopplad där , men jag vet också hur lite dom bryr sig . Så är det iallafall i Växjö. Min pojke har haft problem med ryggen sen han var 20 år , nu 25. Han fick remiss till Stockholm spine center . Verkar vara mycket kunniga där . Han har opererat in en diskprotes precis . Jag hoppas han kommer bli bättre. Där borde dom ha stora möjligheter hjälpa dig. Och det har inte tagit lång tid från att han fick remiss till besök och nu op. hoppas verkligen du får hjälp. Man måste vara grymt envis !

Svar: HejJa jag kan säga det att hitten tills har smärtteamet inte gjort ett dugg och jag fått gå i flera års tid och väntat på att få hjälp och dom sa hela tiden att det är på gång.Nu får jag se om dom hittar någon som kan hjälpa mej. Det är som du säger att dom bryr sej lite för flera gånger har jag legat på sjukhuset i Umeå och då sa smärtteamet att dom skulle titta förbi men efter 14 dagar så skickades vi hem utan att fått träffa någon från smärtteamet och dom lät hälsa att dom inte tyckte det var nödvändigt att träffa oss men varför låg vi då inne helt i onödan? Det har skett många gånger att läkarna inte gör något fast dom lovat hjälpa mej och det är väl lätt för dom för dom blir ju inte drabbad av all smärta och dom vet inte hur jobbigt det är och dom får ju sin lön ändå fast dom inte har gjort sitt jobb. Det var inge roligt att höra om din pojke och jag hoppas VERKLIGEN att han får den hjälp han behöver så han blir frisk igen. Ja inom vården får man kriga sej fram för att få sin vilja igenom och det har hänt flera gånger att läkare tycker det är onödigt att göra undersökningar men vi har ändå krigat os fram och det visat sej att jag haft rätt och varje gång slutat med akuta operationer men senare kommer läkaren och säger det var ju tur att VI hittade felet och att det gick att fixa men det är då inte deras förtjänst för hade inte vi krigat oss fram skulle jag inte levt idag. Nu hoppas jag det kan bli ändring på vården så att man inte ska måsta kriga sej fram utan att dom lyssnar på patienten tills dom har bevis till att dom undersökt patienten för jag tror det skulle rädda livet på många.
samuel ingesson kallas även Sampe

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-02-26 14:26:46

😊 😳 😍

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-02-26 14:26:46

😊 😳 😍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela