sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Den STORA efterverkningen

Publicerad 2015-02-22 09:46:34 i Allmänt

Jag var ju hos frisören i Torsdags och det gick rätt bra ändå trodde jag men senare på kvällen så startade smärtan som bara den och har varit så JOBBIG att jag har 90% av tiden  legat i sängen för det gjort ALLDELENS för ONT för att jag ens ska orka med att sitta en kort stund vid datorn.
 
Det som gjorde att jag åkte ut i Fredags var att min mobil kommit från lagning så jag hämtade ut den åkte hem satt in telefonen i ett VÄLDIGT stötsäkert skal så nu ska den nog hålla om den åker i backen.
 
Ï övrigt har jag inte gjort ett dugg annat än att härda ut smärtan och lyssnat på ljudböcker i sängen eller suttit en kort stund vid datorn mer har jag inte orkat med att göra.
 
Nu kommer jag att välja att inte åka ut om jag inte måste för jag tar så stryk av att behöva fara ut så därför väljer jag hellre att stanna inne än att behöva få ännu mera ONT för jag har nog med värk som det redan är!!
När man har så ONT som vad jag har det så undviker man ju saker som kan göra saker mycket värre för som det är nu är det nog svårt att kunna ta mej från min säng till datorn (mindre än 2meter).
 
Ni kanske förstår att det är inte så lätt att kunna göra något alls annat än att härda ut.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-02-23 15:02:02

Hej Sampe ! Att behöva lida så för att kunna klippa sig är hemskt. Min frisörska som jag har kommer som tur är hem till mig . Jag kan inte heller sitta , så hon står på en pall och kan då klippa mig. Går faktiskt rätt bra ! Känner du att någon läkare verkligen förstår vilket svårt liv du lever ? Tittar du mycket på tv ? Det gör jag, det är iallafall lite tidsfördriv. Eller är det mest datorn du kollar på ? 💚💜💚

Svar: HejDet var ju ett bra sätt att frisören kommer hem till dej. För mej när jag sätter mej ner är det som om någon sticker mej med en massa stekheta knivar i ryggen så det är inte lätt att kunna sitta ner så pass lång tid som det gör hos frisören.
Nej det känns inte som om någon läkare förstår min svåra situation eller hur mitt liv ser ut vad jag kan/inte kan göra om dagarna. Om det nu blir så att dom lyckas hitta någon läkare som vill operera mej så efter första besöket kan det dröja till efter sommaren innan jag får göra det och det känns tufft att behöva vänta tills dess men jag har ju inget annat val !! Jag måste ju dra på en droppställning med en pump som pumpar in näring direkt till blodet och det är inte roligt vill jag lova för att måsta dra på eländet nästan hela dagen gör mej vansinnig eftersom jag får ännu mer svårt att röra på mej och jag kan inte gå ut när som helst heller så det är som att bära en stor och tung fotboja så illa är det. Ja jag tittar mycket på tv men bara någon minut i taget eftersom det gör så ont så om vi ska se en film blir det upphackat i 250 delar så det blir mest att antingen sitta vid datorn kortare stunder eller ligga i sängen antingen för att lyssna på ljudböcker eller läsa någon tidning mer blir det inte tyvärr.x
samuel ingesson kallas även Sampe

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-02-25 11:50:52

Hej Sampe ! Ja det är för sorgligt , att du inte ens har en trygghet i att ha en bra läkare ! Antar att du också gått på smärtenheten som dom brukar ha på sjukhusen, jag har blivit avskriven där , dom säger bara finns ju inget mer att göra . Är det samma med dig . Ja vilket elände gå omkring med droppställning. Men kan du inte koppla ifrån den ibland , måste den vara på dygnet runt ? 😰 jättestort Tack för du tar dig tid att svara ! 😀 jag beundrar dig ska du veta , för att du " klarar" leva så här ! 👏 💙💛

Svar: HejNej än så länge är jag då inskriven på smärtenheten men jag får väl se hur det blir med den. Dom har inte sagt rätt ut att det inte finns mer att göra utan det dom har sagt är att jag inte kan få mer smärtstillande medicin för dom tror inte min kropp fixar det. Jo nog kan jag koppla loss om jag ska fara ut eller så men annars i övrig måste jag gå med den nästan hela dygnet.
Det är inget att tacka för det är bara roligt att svara på frågor. Tack så mycket jag det är inte lätt att leva så här men det gäller ändå att försöka kämpa på ändå trotts att den känns jobbigt mer kan man ju inte göra.
Stor kram
samuel ingesson kallas även Sampe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela