sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Nya tankar NYTT HOPP!!!

Publicerad 2015-04-18 09:19:35 i Allmänt

Igår kväll ringde det i mobilen och det var kvinnan som jag skickat mina röntgenbilder till.Hon satt med sin privatläkare och granskade mina röntgenbilder och hon hade ett program som man kunde se bilderna i 3D och hon hittade skruvar som sitter fast i ena disken!!
 
Läkaren sa att hon kunde mycket väl förstå om jag hade ONT och hon skulle granska bilderna vidare och sedan skulle hon höra av sej idag och berätta mer.
 
Nu vet jag inte om jag kommer att låta samma felbehandlande läkare operera mej igen han har ju gjort två operationer fel på mej. Dessutom är det samma felbehandlande läkare som opererade kvinnan som var i TV,Västerbottensnytt som nu hjälper mej vidare.
 
Det finns ju vissa som klagat över att jag klagat på vården men nu bevisar ju detta återigen hur bra svensk sjukvård är för nu har ännu en vårdskandal uppdagats och jag har fått lida ENORMT i MÅNGA ÅR för att sjukvården INTE fungerat som den borde!!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-04-18 17:01:18

Hejsan !
Ja denna katastrofala sjukvård ! ! 😝 😭 😰
Vilket mänskligt lidande 😱
Det är ju bra om du äntligen får hjälp, men det låter inte bra att samma läkare som gjort fel ska operera dig igen . Finns verkligen ingen annan möjlighet att få någon annan ? Om dom nu ser att en skruv sitter tokigt, så kan väl ingen neka dig op. Jag hoppas innerligen att du får en lösning på detta helvete du lever i ! Lycka till ! 👍 👍 👍

Svar: HejJa det är verkligen en katastrofal sjukvård vi har trots att det finns dom som säger att vi har bland dom bästa i världen men då har dom ju aldrig fått prova på hur det är att bli sjuk och inte få den hjälp man ska hetas ha rätt till och om man får den är det stor risk att det blir stora fel iaf. Det ett mänskligt lidande och jag har sagt många gånger att detta skulle man inte ens vilja drabba sin värsta fiende för detta är terror på högsta nivå!
Jag ska göra allt för att samma läkare INTE ska operera mej det vägrar jag för jag har även fått höra att det finns många andra han opererat som det blivit stora fel på och en blev förlamad!! Jag och en annan tjej som varit ut för samma läkare funderar på att prata med Uppdraggranskning om att det finns läkare som opererar utan att ens veta vad det är dom gör och att det är patienterna som får lida för det men att läkarna ändå får fortsätta förstöra livet för många! Det är en STOR SKANDAL i Sverige!! Tack ja jag hoppas verkligen att det kommer bli bra av detta.
samuel ingesson kallas även Sampe

Postat av: Maria

Publicerad 2015-04-18 21:37:34

Jag smäller nästan av! Skruven sitter i en disk?! Hur jävla klantig får man vara? Vad du får stå ut med?!! Hoppas verkligen de löser problemet och det omg! Jag håller tummen för dig!

Svar: Ja skruven sitter i en disk och en annan skruv sitter fel och det visade sej att redan efter första operationen så hade denna läkare då också satt en skruv i en disk. Det har inte varit lätt att stå ut men som tur har min mamma varit den som stöttat mej så jag stått ut utan henne skulle jag aldrig orkat med vill jag verkligen lova. Tack för du håller tummarna för mej :)
samuel ingesson kallas även Sampe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela