sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Måste bli en förändring!!

Publicerad 2015-04-12 11:21:28 i Allmänt

Jag har sett att regeringen har höjt A-kassan för dom arbetslösa och det tycker jag är bra.
 
Det jag inte fattar är varför den som är sjuk inte får mer i sin plånbok för vi har ju också räkningar att betala plus att man har en massa andra saker som inte går under högkostnadsskyddet som man måste betala själv. Man blir ju som straffad för att man är sjuk för det kan ju vara så att en patient inte har pengar för att kunna hämta ut den viktiga medicinen tex så man inte ska behöva ha smärta .
 
Jag skulle vilja att regeringen höjde även för dom som är sjuka för om jag nu tar mej själv som exempel jag har inga bra betyg eftersom jag inte kunnat vara i skolan pga sjukdom och dessutom har jag en sådan smärta att jag inte kan arbeta utan får klara mej med aktivitetsstöd som jag får av försäkringskassan men det är inte mycket det räcker inte ens till att kunna betala 1/3 av alla mina kostnader som jag har under en månad med alla extra kostnader jag har för alla mediciner och sjukvårdsmatreal som jag INTE kan få på högkostnadsskyddet.
 
Därför tycker jag det borde vara logiskt att även höja så den som inte kan arbeta pga sjukdom som flera läkare kan intyga borde den personen få ett högre belopp så att den personen har råd att betala sina räkningar utan att behöva oroa sej över hur man ska få ekonomin att gå ihop.
 
Vi har klarat oss tack vare att jag har använt dom pengar jag fått genom åren för alla felbehandlingar jag fått vara med om utan dom hade vi inte haft något kvar.
 
Det är då i alla fall min åsikt andra kanske inte håller med men om man inte har själv fått prova på hur det är då vet den eller dom personerna INTE hur det är för "Egen erfarenhet är detsamma som den exakta kunskapen" den måste upplevas!!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-04-15 18:58:54

Hej Sampe !
Ja det måste vara katastrof och få så lite inkomst o så stora utgifter ! Och behöva använda dom pengar du fått för felbehandlingar är minsann inte rätt heller. Det är hårt i samhället idag o utan anhörigas hjälp är man illa ute. Det finns något som heter handikappersättning och då måste mer kostnaderna vara upp 2000 i mån . Det är nog försäkringskassan som utreder det ! Vet inte om du har ork kolla sådant , eller någon som kan hjälpa dig . 😳

Svar: HejJa det är inte roligt att alla dom pengar gått till räkningar istället för att kunna göra nå roligt. När vi ansökte om aktivitetsersättningen så ansökte vi även om handikappersättning men försäkringskassan gjorde avslag på den och hävdade att aktivitetsstödet skulle mycket väl räcka även för det. Undra vad dom hade för betyg i matte för dom är då dålig på att räkna om dom tror att det ska räcka!
Men tack ändå för tipset.
samuel ingesson kallas även Sampe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela