sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

operation nummer 56 gjord

Publicerad 2014-09-13 15:07:12 i Allmänt

 
I förrgår åkte vi ner till Lycksele för att jag skulle få sövas för att tandläkarna skulle kunna göra bort det mesta men det blev längre än beräknat.
 
Jag sövdes halv nio och tandläkarna jobbade på till kvart över fem och då vaknade jag upp på IVA ( intensivavdelningen) och jag hade ganska ont i munnen med värst var det i ryggen och nacken.
 
Det blev inte länge jag stannade där dom erbjöd att jag skulle få sova över men jag är så less på sjukhus så efter en timme så fick jag fara och dom sa att jag har slagit rekord i hur lite länge jag legat där för dom är vana minst 5 timmar innan patienten vill hem.
 
Vi fick med oss några värktabletter och dom behövdes verkligen nog för att jag hade ont i munnen men det var värst nere i slutet på ryggen ungefär vid svanskotan för jag har fått en början av trycksår och det gör så ont att vi har pratat med tandläkaren och han skrev ut ett recept på värktabletterna.
 
Han sa även att vi skulle prata med sjukstugan om det här och jag fick tid där 11:45 för att se om dom kan hjälpa mej med något.Dom satte en special dyna runt det ställe där det brände som mest så det blev en dyna vid ena skulderbladet där jag fått början av ett trycksår och det fungerade bra medan därnere vid midjan där jag också fått början till trycksår men där fungerade det inte alls utan det blev snarare värre så det går inte att ha. 
 
Vi tog en mindre kudde som vi drog ihop på mitten som gör att jag inte sitter på svanskotan utan där är det ingenting som tar åt så det fungerar någorlunda så jag kan avlasta på något sätt.
 
 Nu ska jag ta det väldigt lugnt.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela