sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

En förklaring!!!!

Publicerad 2014-09-05 08:21:21 i Allmänt

Jag ringde igår till tandläkaren om att jag behövde få en akut tid för det gjorde ONT i den tand som det var tänkt dom skulle laga förra gången men tog en annan istället. Till slut fick jag tid igår morse och det var inte underligt att jag hade ont för tanden hade spruckit nästan rätt igenom och det mesta av kronan var borta men dom kunde då laga den så jag är då nöjd över det.
 
Efter det åkte jag till skolan i tron om att vi skulle ha projektarbete men det visade sej att det var ändrat till att det skulle vara matte hela dagen och jag har redan fått betyg i matte  så det blev till att fara hem och jobba med eget arbete istället.
 
Igår fick jag veta på nyhetsmorgon då pratade om barn som haft cancer och hjärntumörer att det är helt klart att man kan behöva extra hjälp i skolan för man inte riktigt hänger med och att man måste få saker förklarade flera gånger.Det beror inte på att man är dum eller har någon psykisk diagnos utan att det blir  så när man har varit inne i huvudet och skurit och strålbehandlas så hänger man inte med på samma sätt som förut.
 
Det var VÄLDIGT BRA att få veta för då har jag en förklaring till varför jag inte har hängt med i skolan och jag har hela tiden gått och känt mej dum hela tiden så nu känns det bättre när jag fått veta det.
 
Nu ska jag göra mej i ordning ska då försöka ta mej till skolan även om jag mår lite dåligt för det är bättre att jag försöker och kanske måsta fara hem än om jag är hemma och tänker på skolarbetet.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela