sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Vet inte varför?

Publicerad 2014-10-30 08:49:01 i Allmänt

Jag fick ett sms igår kväll att jag ska till tandläkaren idag klockan 10:00 men jag vet inte riktigt varför så jag ringde dit och först så svarade ingen men sedan så svarade sköterskan och jag undrade vad det var jag skulle göra men det kunde hon inte svara på för dom hade problem med sina datorer men jag kommer då att fara ändå.
 
Senare klockan 14:00 ska jag till frisören för en renovering ser ju inte klok ut i håret plus att jag gillar inte när håret far ner över ögonen så fort jag tittar ner.  När jag var 4 år så när håret hela tiden åkte ner över ögonen så såg jag en sax och klippte lite men mamma blev inte direkt så glad och jag fick fara till frisören för att laga till det´.
 
Många kan ju ha vilken frisyr dom vill men det kan inte jag för jag är ju opererad så mycket uppe på huvudet och det är inte så kul när folk glor på mej hela tiden för jag är ju opererad på många ställen i huvudet och jag har en massa operations R som jag inte gärna vill visa.
 
Därför så måste jag bli klippt så att det inte syns alldeles för mycket och därför är det ju tur att jag går till samma frisör för hon känner ju till hur det ska vara.
 
Det blir nog bäst om jag far direkt till frisören direkt till frisören för det blir nog bättre plus att då blir inte mamma så arg!!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela