sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Saker att göra som inte blir av

Publicerad 2014-10-01 11:38:33 i Allmänt

Jag känner mej inge vidare har ont som bara den och känner mej nedstämd över att inte orka med att göra saker på grund av smärtan. Det är så svårt att göra saker när det gör så ont och även om jag har viljan och satt upp en massa på göra listan så innan dagen är slut är i stort sett allting kvar eftersom jag haft för ont för att orka med.
 
Det känns så jobbigt att aldrig få må så bra att jag ska orka med saker och ting och smärtläkaren är då mer inne på att sänka medicineringen istället för att hitta ett annat alternativ för det har jag ALLTID sagt att jag tar inte denna medicin för skoj skull utan jag tar medicin för att någorlunda kunna ta mej upp ur sängen och jag är inte villig att sänka medicineringen så länge jag inte har något annat alternativ!!
 
Jag ska försöka härda ut tills jag ska få åka ner till Sävar för att få träffa ortopeden men även få hjälp med smärtan för jag pratade med en läkare på det så kallade smärtteamet som jag sa att jag ville prova nervblockader men det sa hon att det går inte göra men jag har sökt på nätet om patienter som haft liknande besvär som fått prova på nervblockader och är nästan helt smärtfri därför försöker jag härda ut för läkaren i Sävar går då att prata med.
 
Nu ska jag försöka att göra någonting som jag har på göra listan så jag får något gjort idag.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela