sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Mindre bra men det löser sej

Publicerad 2014-10-14 07:42:30 i Allmänt

Jag vet då inte vad som hänt i natt med pumpen som ger näringen via blodet under natten hade den lagt av och det tycker jag var märkligt för så fort den stannar så börjar det ju att tjuta så det går inte missa men det gjorde den inte nu,
 
Det var inte bra men det löser jag genom att jag får pressa i mej mat via sonden på magen fast det gör ont så det blir inget energiförlust och det är då det viktigast för jag vill inte gå ner i vikt.
 
Jag ska nu idag fara till tandläkaren här i Storuman inte för att dom ska laga utan dom ska se hur det blev sedan jag var nere i Lycksele och gjorde det under narkos så allt ser bra ut.
 
Efter jag är färdig där får jag se hur pass ont jag har ifall jag orkar med skola eller inte nog för att det är en mindre rolig dag med tanke på dom ämnen vi ska ha för det ena är Engelska vilket jag inte gillar eftersom lektionen är på engelska som jag har så svårt för och även fast jag är i den grupp där det ska hetas va lättaste gruppen.
 
Även om dt ska hetas vara den lättaste gruppen är det VÄLDIGT SVÅRT för mej eftersom den engelska jag lärt mej är mest från filmer, dataspel och nätet och jag har ALDRIG haft en engelskaglosa sedan i fyran då kanske ni fattar varför jag tycker det är så SVÅRT!!!
 
Nu ska jag ta och koppla från näringsdroppet sedan ska jag börja göra mej i ordning för att fara.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela