sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Logist att förstå ??

Publicerad 2014-10-12 10:08:00 i Allmänt

Jag har ju haft i flera år bak på ryggen långt nedanför såret en brännande smärta och jag har tidigare smörjt med en pepparsalva på det stället och då har det som domnat bort lite men det så kallade smärtteamet ville jag skulle prova ett medicinplåster istället mot bränningarna och jag har provat det nu under en tid och det har bara gjort saken ännu VÄRRE!!!
 
När jag har plåstren så trycker det hela tiden mot där jag har ont vilket har gjort att när jag går kör det som knivar i mej när jag rör på mej så därför har jag struntat i vad smärtteamet vill för det handlar ju om mej så då har jag ju rätt att bestämma själv vad jag tänker använda.
 
Det finns ett annat problem för även fast jag äter mediciner under en dag lika mycket som skulle söva ett helt hockeylag så har jag sådan smärta och skulle behöva ännu större doser för som det är nu även fast jag står på mer än max dos. Om jag ska ta mej upp ur sängen behövs det mer för när det gör så pass ont att jag knappt orkar röra mej så är det ILLA!!
 
Smärtteamet har ju hela tiden velat sänka alla mina mediciner och jag kan väl hålla med till viss del för det är ju inte bra att äta en massa mediciner men så länge som jag inte får någon annan medicin som hjälper så vägrar jag behöva sänka medicinen´.
 
När jag var under arton så hade barnläkaren tvingat mej han mej till att trappa ner på mediciner och det var ett HELVETE vill jag lova för han brydde sej inte om hur jag mådde utan att medicinen skulle sänkas och ju längre tiden gick ju ondare fick jag. Till sist så kunde jag inte ens ta mej upp ur sängen så jag vet VERKLIGEN hur det är att trappa ner på NÖDVÄNDIG medicin som jag behöver för att ens kunna röra mej.
 
Så länge dom inte har något annat att komma med ska inget förändras för jag vill inte har mer smärta än vad jag redan har det borde vara logits att förstå??
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela