sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Ändringar igen!!

Publicerad 2014-03-18 11:33:20 i Allmänt

Jag skrev ju att det skulle redan bli i början av nästa månad som jag skulle lägga in nu fick jag veta igår kväll att det INTE BLIR FÖRREN TIDIGAST I SLUTET AV NÄSTA MÅNAD!! Det förvånar mej inte för dom har ju ändrat sej hela tiden om när det blir och skjutit på de hela tiden!!
 
En annan sak jag fick reda på igår är att dom vill börja ÍGEN med nedtrappning av medicin och jag är inte emot det i sej men vad ska jag då ta mej till när jag har så ont att jag knappt klarar att ta mej upp ur sängen? Jag sa som svar var att hur ska jag klara av mina smärtor om jag ska dra ner på medicinen och inte får någon annan medicin för smärtan?
 
Till slut enades vi om att visst jag kan prova trappa ner men när jag känner att det inte går längre och jag har för ont ska jag prata med läkaren om det och gå tillbaka till samma dosering som tidigare.

 
 Nu idag var jag och kopplade loss droppet och då pratade vi med en sköterska om att läkaren måste ringa mej för att prata om den nya medicinen som jag tidigare tog och som jag börjat med igen. Det går helt enkelt inte att jag ska äta den för en förpackning som räcker i två dagar kostar 829 kr så på en månad skulle det bli 12000kr!!!
Läkaren sa tidigare att Storumans sjukstuga inte kan betala medicinen åt mej men om läkaren går in på receptet så finns det en ruta som dom kan kryssa i för då är det Landstinget som betalar medicinen då slipper både jag och sjukstugan här i Storuman att betala.
 
Läkaren ringer någon gå mellan 1300-14:00 så det är bara att vänta.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2014-03-18 16:53:20

Vilken kämpe du är! Styrkekramar till dig, du är grym!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela