sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

15 års kamp!!

Publicerad 2014-03-13 11:58:25 i Allmänt

Jag kom och tänka på att nu i Februari var det 15 år sedan jag fick beskedet att jag hade en livs hotande hjärntumör och att jag snabbt behövde opereras för den fanns inget annat alternativ. så nu har jag levat livet mer som sjuk än som friska för cancer opererades ju bort men det är efterverkningar av den som gör att jag drabbats av nya åkommor hela tiden som läkare inte ens vet någonting om.
Det har varit jobbigt och många nätter på sjukhus för bara efter cancer operationen så blev vi kvar på sjukhuset i 104 dagar och mesta dels av tiden på intensiven.
 
Jag har genomgått 51 operationer för olika saker så jag är ju van när det gäller att opereras så jag känner ingen rädsla varje gång det blir en operation.
Jag har även haft 2 stycken hjärtstillestånd (som jag då vet om men det kan vara fler) så man kan säga att jag har enorm tur och om jag inte hade mamma som hittade mej hemma och att vi har så bra grannar annars hade det gått åt fanders.
 
Det har varit väldigt tufft att jag miste svalgkomminikationen som gjorde att jag inte kan få i mej mat via munnen och det har varit barndoktorerna som kränkt en och sagt att jag bara var rädd för att svälja och dom tyckte inte det var nödvändigt att göra undersökning när dom röntgar när jag skulle stå och svälja kontrastmedel.
 
När jag blev 18år fick jag ju andra läkare som lyssnade på mej och jag fick göra undersökningen som bevisade att jag haft rätt hela tiden maten åker inte ner när jag sväljer pga att struplocket inte öppnar sej som den borde så även fast det var ett negativt besked så var det ändå bra på sitt sätt för nu har jag bevis ifall någon häver ur sej en massa kränkande saker!
 
Nu kämpar jag på att gå upp i vikt och när jag vägde mej idag så hade jag gått upp så nu väger jag 30,6  så det verkar gå mer och mer åt rätt riktning.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Postat av: Kent Fällman

Publicerad 2014-03-18 18:14:05

Fortsätt kämpa !

Hälsningar från en Skellefteå AIK Röv ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela