sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Kan sin sak!!!

Publicerad 2014-06-04 08:56:00 i Allmänt

Ja igår åkte vi ju ner till Umeå på akuten för att kolla hur shunten var inställd.När vi kom dit fick vi först prata med en sköterska som vi gav remissen till och när hon läst den och ringt ett samtal sa hon att det skulle gå fortast att vi skulle gå upp på Niva (neurointensiven).
 
När vi kom dit var det ju som att komma hem eftersom jag legat där så mycket genom åren och jag känner i stort set alla som jobbar där. Efter att vi pratat med några ur personalen så kom dom och sa att han som opererade mej 1999 när jag hade hjärntumören skulle komma för att kolla trycket i shunten.
 
Det var roligt att få träffa honom för det är ju honom jag har att tacka för att jag lever för han är den ända i hela Sverige som kan operera ut den här typen av tumör som jag drabbades av. Jag bad att få ta en foto på honom med tanke på att jag håller ju på att skriva en bok om allt jag fått vara med om under åren där jag hade tänkt att ha den här bilden.
 
Efter att vi pratat lite och jag fått ta kort så undersökte han mej och utan att ens behöva använda apparaten sa han att shunten var helt på tok fel inställd och när han tar fram apparaten så visste vi ju att den skulle vara inställd på  2,0 men den var inställd på 0,5 så det var en Väldigt tur att vi var nere för om man har för högt tryck i huvudet väldigt länga kan man få en mindre hjärnblödning så därför var det bra att det blev åtgärdat.
 
Det dröjer upp mot en vecka innan jag kan känna att huvudvärken släpper helt eftersom det tar ett tag innan trycket har stabiliserat sej igen och läkaren skulle ringa om en vecka och höra hur läget var då och är det inte bra då åker vi ner igen för att kolla igen med att göra en röntgen för att se exakt vad det är som är på tok.
 
Nu idag kommer jag ta det väldigt lugnt och trotts att vi körde både ner till Umeå och sedan hem igen under samma dag hade varit omöjligt om vi inte hade våran nya bil det är stor skillnad även om man är lite mör i kroppen efter att åkt så långt så är det INGENTING gemfört med hur ONT jag skulle haft om vi åkte med våran gamla bil!!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela