sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Fattar inte hur hon tänker???

Publicerad 2014-06-11 08:13:46 i Allmänt

Igår ringde en läkare från det så kallade smärtteamet för jag ringde dit och sa att jag ville att dom skulle ringa upp men det borde jag ALDRIG ha gjort!!
Det blev en läkare som jag inte gillar och som jag ALDRIG kommer att kunna förstå mej på för jag berättade hur ont jag har och att jag knappt orkar ta mej från sängen till datorn som är typ 2 meter och nu är jag helt rådlös och jag hade höjt den medicin som dom sänkt ner då brakade då helvete lös och hon lyssnade inte ens på vad jag sa utan hon bara pratade om att det var inte bra för mej och att jag absolut inte fick göra så.
 
Till sist avbröt jag henne så hon skulle lyssna hur ska jag göra då för att kunna hantera min smärta när det gör så ont för värken blir ju INTE bättre av att dom trappar ner den och INTE ger mej något annat istället mot min smärta!!
Efter att jag sagt det sa hon att hon skulle kanske ringa i morgon (alltså idag) för nu hade hon inte tid att prata för hon skulle med bussen sen sa hon hejdå och la på.
 
Nu idag har jag ring och sagt att dom ska meddela läkaren att mellan 9:30-11:30 ska jag va hos tandläkaren för att laga en tand och mellan 12:45-14:00 ska morsan sitta i telefonkonferens och att jag ville även att morsan skulle vara med för så länge jag inte får någon annan medicin ska dom inte kräva att jag ska sänka den andra medicinen för jag har nog som det är!!
 
Dom kan ju inte ställa en massa krav som är orimliga för smärtan minskar ju inte för att dom drar ner på medicinen!!
Meningen är ju att jag ska få hjälp mot smärtan inte göra den ännu värre!!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela