sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Ångrat sej !!!

Publicerad 2014-06-12 08:12:05 i Allmänt

Jag skrev ju tidigare om denna läkare som jag inte fattar hur hon tänker och hon måste nog ha ångrat sej sedan första samtalet då hon knappt lyssnade på vad jag sa och avbröt mej hela tiden
 
Nu igår så visste vi ju inte när hon skulle ringa så jag satt på morsans jobb nästan hela dagen men som tur tog jag ju med min dator så jag skulle ha något att göra där.
 
När klockan blev 09:30 så åkte jag upp till tandläkaren för en akut lagning av den tand dom lagat tidigare men som hade släppt och det är den stora nackdelen med min smärta jag kan aldrig sitta så länge det tar för att kunna göra hela lagningen klar utan det blir fler gånger istället. Denna gången fick dom göra det helt klart bara för att så fort jag skulle borsta tänderna brukar ju lagningen lossna vilket det har ju 4 gånger tidigare så det var bara att härda ut.
 
Efter det åkte vi till morsans jobb och där blev det till att vänta och morsan hade ju ett telefonmöte och vi hade sådan tur att hennes telefonmöte slutade just när läkaren ringer.
Det märktes att läkaren ångrade sej för jag sa ju åt henne att vad ska jag göra åt min smärta för er går det ju aldrig få tag på och om jag inte har något annat alternativ måste jag ju ta det jag har för att jag ska kunna stå ut.
 
Läkaren höll med att dom är svåra att få tag på och hon ville vi skulle testa att öka en medicin och att jag ska få prova en annan medicin och sedan hör hon av sej i mitten av nästa vecka och har det inte blivit bättre så ska vi självklart prova något annat.
 
Det känns då bättre att dom provar någoting annat än att bara dra ner på medicin för det är ohållbart när jag har sådan värk.
 
Nu måste jag vila lite pga värken blir för mycket.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela