sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Väldigt positivt till viss del!!!

Publicerad 2014-07-04 06:21:12 i Allmänt

Nu har jag varit duktig igår var iväg med sjukgymnasten till träningslokalen och hittat olika övningar jag kan göra utan att det gör för  ont så nu har jag på  35 minuter varit mer aktiv på dom minuterna än vad jag varit på över 2år då smärtan varit för mycket och gjort så ont så fort jag rör på mej. Vi har hittat olika övningar som jag kan göra utan att få så fruktansvärd ont!!
 
Det är ju positivt men det som blev negativt var att jag fick efter någon timma jätte ont i ryggen och varje steg jag tog skar det genom hela ryggraden och ner i benen så nu gör det så ont när jag rör mej men det går över och det gäller bara att träna lite och inte så här häftigt när jag knappt rört på mej under några år.
 
Nu under morgonen blir det jobbigt för det ska komma en kvinna för att undersöka vad jag klarar och inte klarar av själv så det blir till att jag ska måsta plasta in såret och sevekån och sedan kasta in mej i duschen vilket jag inte brukar vilja göra på morgnarna för jag brukar ha som ondast innan medicin börjat att värka och jag brukar duscha på kvällarna då det inte är lika besvärligt men nu är det bara att gilla läget.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela