sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Nu bär det av

Publicerad 2014-07-19 09:08:08 i Allmänt

Nu idag så sitter vi i bilen på väg till Åselemarknad och det känns kul att kunna åka dit för det blir våran form av semester eftersom jag inte orkar åka längre sträckor och det ska bli roligt också för vi känner ju många knallar (försäljare) så man kan stanna och prata lite.
 
Vi åker ju nu eftersom vi ska komma dit tidigt dels för att det är mindre med folk så det är lättare att ta sej fram med rullstol för vissa personer flyttar sej även om man ber att få komma förbi men vi åker även tidigt eftersom jag har minst värk den här tiden på dygnet.
 
Jag har skrivit en lista över vad vi ska köpa men det som jag tycker är lite dåligt är att dom inte har kartor där det står vart dom olika knallarna står så det är lättare att hitta det man letar efter för det skulle vara jobbigt om man gått igenom hela marknaden och ändå inte hittat det man letar efter.
 
Ett tips till alla som ska gå på en marknad och det är att man helst inte ska vara så många när man är och tittar för då om någon vill stanna och titta men att dom andra fortsätter att gå så ju färre man är dessto bättre eller att man delar på sej och man samlas senare då får man större chans att hitta och köpa de man vill!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela