sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Varför blir det så??

Publicerad 2014-02-11 15:45:22 i Allmänt

Igår ringde jag till min mentor på skolan för att höra hur läget var och om skolan var kvar. Jag frågade henne om det var vanlig Skol vecka och att jag tänkte komma idag på skolan men så får jag reda på att det är inriktningsvecka så det är inga vanliga lektioner.
 
Varför ska det ALLTID!!! bli så här att när jag väl är i nog pass bra form att fara till skolan så är man jämt ledig??
 
Det har inte blivit mycket att kunna sova för det har värkt i såret extremt mycket så det har varit en väldigt jobbig natt.
 
Dom ringde även igår och jag är nu kvar här på sjukstugan för att få en påse extra näring eftersom jag ska åka ner till Lycksele i morgon för att sätta in den nya sonden.
Vi kommer att fara senast 06:30 för klockan 08:00  ska vi va i Lycksele för att sövas inför operation av sonden och kan ni gissa hur många operationer jag gjort?? Det är efter den här operationen även om det låter otrolig så blir det nummer 51 och det är sant!!
Om någon skulle fråga mej om vad jag opererat så är det lättare att säga vad jag inte opererat men om ni har några frågor än vad det är så svarar jag självklart på det än vad det är ingenting är dumt.
 
vi kommer att åka upp tidigare än vi brukar så matdroppet blir klart innan vi ska fara och jag ska göra i ordning allt som ska med inför i morgon så allting är klart så det bara är till att åka och när vi är klara där om allt går bra åker vi tillbaka till sjukstugan igen.
 
Nu vet ni hur läget ser ut.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela