sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Ett Stort problem!!

Publicerad 2014-02-22 14:21:34 i Allmänt

I morse hände en sak när jag skulle ta morgonsmedicinen när jag skulle spruta in det i sonden var det total stopp och vi provade med en annan spruta men det var likadant så då tryckte jag med våld och då slapp det men det gjorde FÖRJÄVLIGT ONT!!!!
 
Sedan så märker vi eftersom det är två slangar i själva sonden så i den som går direkt in i magsäcken hur det kommer upp blod i själva slangen så vi kallade på sjuksköterskan. Hon skulle rapportera det vidare till dom som skulle börja jobba och att dom skulle prata med läkaren och att jag fram tills dess inte skulle använda sonden.
 
När sköterskan pratat med läkaren och han pratade med kirurgen i Lycksele ville dom att jag skulle prova spola igenom slangen där det var blod i och det gjorde ju ont men inte värre än vanligt och blodet kom inte tillbaka så det var nog en effekt eftersom jag tryckte på för att få bort proppen men skulle det komma tillbaka ska vi höra av oss till sjukan så kanske jag skickas ner till Lycksele för undersöka saken.
 
Under tiden morsan höll på att göra i ordning dom andra medicinerna så läste jag om min hjärntumör typ som jag hade 1999. Den opererades bort och sedan strålbehandlades.  Jag fick reda på att en anledning till varför jag har så svårt att gå upp i vikt och att mitt minne inte fungerar lika bra som andras.  Att komma ihåg någons namn även om det är någon jag mycket väl känner är svårt.  Ibland kommer jag inte på vad den person heter och det ska  vara en efterverkan av hjärntumören dels av operations stället dom gick in på men också tack vare att dom varit och strålbehandlat vid det området. Då skadadas ofta det hormon som gör att man växer och som gör att man går upp i vikt.
 
Det känns då skönt att det löste sej med sonden och att jag fick reda på det här om varför jag har så svårt at gå upp i vikt.
 
Jag är ju inte som alla andra jag är som jag är det är bara att
acceptera!!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela