sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Varför just jag???

Publicerad 2014-04-07 08:05:17 i Allmänt

Det jag tänker nu på är att om inte jag fick Cancern 1999 skulle jag heller inte haft några bekymmer med ryggen och massa smärta som tar kål på en.Jag skulle aldrig behövt ligga så mycket på sjukhus och även fast dom tagit bort Cancern och jag blivit strålbehandlat så har den orsakat allt lidande jag haft under alla åren.
 
En sak är att jag fick skolios från ingenstans till akut operation på mindre än tre månader och från början var det nästan ingen läkare som trodde på mej att jag kunde ha så ont.
Jag fick ju för över tre år sedan ett trycksår på ryggen som är ett trycksår inifrån för dom skruvar jag har kvar i ryggen skaver.När jag sprutar in någonting i sonden får jag fruktansvärt ont i  ryggen för skruvarna ligger i samma höjd bak på ryggen som sonden som jag har på magen så det trycker på skruvarna och skruvarna trycker mot såret.
 
Nu börjar jag fundera på en sak över det där stället jag ska läggas in på och det är att som dom från smärtteamet pratar nu så låter det som att jag ska läggas in där för att dom ska trappa ner medicinen och att det finns INGET annat jag kan få mot min smärta!!!
 
Det jag blivit lovad från början var att jag ska få hjälp med medicin att man hittar något som fungerar bra så man kan ta bort dom andra medicinerna.Jag har ALLTID sagt att jag GÄRNA blir av med en massa mediciner men då vill jag ha någonting annat som jag kan ta när jag har så ont och det tycker jag inte är för mycket begärt!
 
Om det är enbart är tänkt att jag bara ska vara där för att trappa ner medicin men inte få något annat istället så kommer det inte bli roligt för både min del men mest för dom för då kommer jag att prata med all media i världen om detta och bombardera patientnämnden med en massa anmälningar för så  här får det inte gå till!!
 
Ursäkta att jag klagar men det är ENORMT tufft för mej just nu har smärta som är mer än på max-nivå!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela