sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Denna smärta!!!!

Publicerad 2014-04-20 13:23:29 i Allmänt

Jag blir vansinnig över denna smärta för jag kan inte ens ha långkalsongerna på mej utan att det börjar göra så FRUKTANSVÄRT ONT!!!!
Det minsta lilla när det tar åt förmycket bak på ryggen så börjar den fasansfulla smärtan och det märks att det är mycket nervsmärta jag har för bak på ryggen börjar det att brännas ungefär som när man sätter ner handen på en stekhet platta men denna smärtan försvinner INTE!!!
 
Ibland kan jag knappt ha på mej en ti-skirt och då brukar jag ta Sampe medicin vilket är en kylklabb som jag lägger på ryggen och lutar mej lite mot något så den håller sej kvar där.
 
Det är inte så mycket jag kan göra eftersom jag får så ont så fort jag aktiverar mej eller när jag sätter mej i soffan i rummet för att se på något går det bara nån minut innan jag måste upp igen så om vi nu ska se en film så blir den uppdelad i 1000 delar ni kanske förstår då hur länge en film räcker innan jag kunnat se klart den.
 
Nu idag så håller jag på att städa mitt rum lite eftersom på tisdag om arbetsterapeuten fått mitt medelande att komma för att göra en undersökning vad jag klarar av här hemma och vad jag behöver hjälp med. Det resultatet ska morsan ha med sej när hon och morsans chef ska träffa den som är ansvarig för det här med assistenter vilka som har rätt till de men också vilka som får jobba  på kommunen och med att få vara assistent.
 
Även om det kan tyckas att det är lite knäppt att jag just vill ha henne som assistent är att det är så pass komplicerat kring mej och jag har inte heller orken att förklara för den personen hela tiden vad som ska göras för morsan vet ju exakt vad som måste göras så det underlättar extremt mycket.
Vi får väl se hur det går.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela