sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Otroligt men sant

Publicerad 2013-09-01 16:06:45 i Allmänt

Jag gjorde en sak igår och det var att ramla utanför vårt hus från översta trappsteget och utför hela trappen och landade på backen och slog i huvudet. 
 
Det var bara ett under att jag inte bröt någonting för jag är ju väldigt benskör men jag har väldigt ont i kroppen.Jag fastnade med skosnöret i trappen och föll framlänges och det som jag tror blev min räddning var att jag han sätta upp armarna och hann  trycka ifrån så jag inte slog i huvudet i trappen just då men när jag landade på marken slog jag i huvudet. 
 
Jag har väldigt ont i kroppen i dag känner mej totalt mörbultad. Imorgon kommer jag att ringa till våran hyresvärd angående att jag vill att dom gör något åt trappen för detta är femte gången som det händer något. jag har ramlat 4 gånger och morsan en gång och det var ju då hon bröt benet.
Vi får väl se vad dom säger för något måste då göras åt den för så här går det inte att ha de för man ska ju inte behöva riskera livet så fort man ska gå i trappen.
 
Nu måste jag ta det väldigt lugnt och tur i oturen är att jag har ju ingen skola på måndagar så jag får en extra dag att hinna reparera och vila upp mej så jag är iform till på Tisdag.
Jag tror nog inte att jag ska satsa på yrket som stuntman .
 
Tack för titten välkomen åter!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela