sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Orka stå ut !!

Publicerad 2013-10-27 09:46:24 i Allmänt

Jag har ju i flera dagars tid haft enorm värk i ryggen och i morse la vi om såret och det ser bedrövligt ut och gör väldigt ont. Mamma tar kort varje gång för att visa mej och det är ingen vacker syn vill jag lova. För att kunna få bort kompressen så var vi tvungna att dränka in den med koksaltlösning men ändå så hade vi svåra problem att få lös den.
 
Det är ju tänkt att jag ska träffa läkaren på Onsdag och där kommer jag kräva att få hjälp för så här får man inte bara göra mot en patient! Hur skulle dom själva göra om dom satt i samma situation då kanske dom kunde va mer förstående och mer hjälpsam.
 
Jag orkar knappt att göra något för det gör så ont och många säger "om du skulle fara ut och göra något skulle det bli bättre" visst kan det va snällt tänkt men när jag har så här ont vill jag röra så lite som möjligt på mej.
Det andra skälet till att jag inte är ute så mycket är hur illa personer tar vid sej när dom får se hur jag får ha det.
Tredje själet till varför jag är ute så lite som möjligt är att när jag mår så här dåligt är inte mitt humör fruktansvärt dåligt så jag är inte så trevlig att umgås med.
 
Nu är bara frågan hur jag ska orka stå ut fram tills dess när det gör så (ursäkta språket) FÖRDJÄVLIGT ONT!!
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela