sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Ändrande planer

Publicerad 2013-05-06 10:00:42 i Allmänt

Jag hade tänkt att fara till skolan idag men det blir nog inte så har väldigt ont i både rygg och nacke och har nästan inte sovit något och det är inte så lätt att koncentrera mej därför blir jag hemma idag.
Senare ska jag fara ut men det blir nog inte förrän i eftermiddag för att gå in på banken för att få hjälp med min el-legitimation  så den fungerar.
Vi ska även prata med bilbesiktningen om en tid för att besikta bilen innan man får körförbud .Om det är så att det är något större fel som måste åtgärdas  så kommer vi nog att se över om att skaffa en annan bil för den här har börjat göra sitt. Min rygg är ju inge bra och trotts att jag hellre åker våran bil än någon annan bil eller modell som kanske är nyare men jag har fått åka i nyare bilar och provat på och då har våran bil varit den bästa för mej.
Jag har ju tidigare gått kursen för handledarutbildning för att få övningsköra men min hälsa har ju inte varit den bästa men morsan är även en bromskloss eftersom hon är så himla åkrädd. Nu  upptäckte vi att mitt tillstånd har gått ut så nu måste jag ta om det igen och nu så har jag sagt åt morsan att nu måste jag få köra annars kan jag lika gärna åka iväg till någon körskola för att ta det där. Jag kan förstå att hon är åkrädd och jag är inte arg över de och jag kan förstå om hon är åkrädd med tanke på hur hon sett mej köra på PC-spel där det ryker en och annan brevlåda med mera :)
¨Nu måste jag röra på mej börjar få väldigt ont.
Tack för titten välkommen åter!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela