sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Nu börjar det

Publicerad 2013-06-27 08:50:02 i Allmänt

Idag börjar ag jobba 14:00 med Storumandagarna och det är då tur man har tak över huvudet för det är inte så bra väder idag men det verkar som det skulle bli bättre imorgon då marknaden börjar. Nu är det 11 året som jag håller på med detta och man skulle kunna tro att man är knäpp men det är roligt att få känna sej behövd och att dom tycker man gör ett bra jobb.
 
Jag har redan nu gjort i ordning allt som jag ska ha med mej och nu hoppas jag bara att jag kan genomföra detta och att jag inte får så ont i ryggen.
När jag far ut för att titta på marknaden kommer jag att åka i min rullstol för det blir för långt ör mej att gå och det går inte att jag kör permobilen för det är svårt nog att åka rullstolen för folk flyttar inte på sej trotts man ber om att få komma förbi.
 
En annan sak som jag tycker dom borde förbjuda nog för att jag gillar hundar men jag tycker inte att man ska ta med sej hundar dit. Det är många som är rädda hundar och många som är allergiska och vissa hundar börjar ju morra eller skälla när dom ser en annan hund. Dom hoppar för att hälsa på någon det är därför jag tycker att man ska låta hundar stanna hemma.
 
Tack för titten välkommen åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela