sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Jobbig dag!!

Publicerad 2013-06-26 09:08:40 i Allmänt

Igår så åkte vi ju till Umeå för att träffa logopeden för att jag skulle få hjälp med hur jag kan förstärka min röst eller om det fanns något hjälpmedel jag kunde använda för att höras.Jag fick först göra en massa övningar som att säga vissa saker som höhö hehe med mera.Efter jag gjort övningarna fick jag testa på en röstförstärkare som jag kan anända för att jag ska höras bättre.
 
Jag fick prova två olika varianter en som jag kan bära med mej en dosa med högtalare och en mikrofon.Den andra varianten var en stor högtalare med mikrofon som måste stå på bordet för den är för otymplig för att bära med sej men det hörs mycket bättre i den än den lilla.Nu under sommaren så stänger ju dom för semester och därför fick jag låna med mej för att testa om det kan va till hjälp och om det är det ska dom ordna så jag kan få en som är anpassad efter mej.
 
¨När vi varit där åkte vi till mormor innan vi skulle fara hem och vi tänkte vara smart att inte köra den väg vi brukar eftersom det är vägomläggningar där. Den väg vi valde att köra var nästan värre det var vägomläggning stort sett hela vägen. Vi trodde att det skulle bli bättre när vi kom upp på E12an men från Lycksele till Umgransele  var det vägomläggning så det var en mardrömsresa vill jag säga.
 
Nu idag ska jag ordna saker inför Storumandagarna som kartor listor komradio med mera.
 
Tack för titten välkommen  åter!!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela