sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Tuff start

Publicerad 2013-12-04 14:02:00 i Allmänt

Det har varit en väldigt jobbig natt med lite sömn och myc!ket smärta men jag ringde aldrig för att få bedövning i såret eftersom jag endast får bedövning högst 4ggr per dag och det måste gå minst fem timmar innan jag kan få det igen.
 
 Jag började dagen 07:30 med att gå till tandläkaren för jag har ju en tand som dom lagat gång på gång men som aldrig hållit. Dietisten hade frågat mej om det verkligen var nödvändigt att gå eftersom det tar ju energi att vara hos tandläkaren ? Jag sa att det är ett måste även om jag inte gillar det men när man har sådan värk går det bara inte att låta bli. Det var då tur att jag gick dit för dom behövde göra en rotfyllning och jag som annars brukar neka bedövning tog det för det var enda mot nerven och det tog en timma och en kvart innan det var lagat och om jag nu väljer att ta bedövning då är det illa
 
En sak som jag tyckt varit mest ha varit jobbigt med att ligga här och det är dom här dementa patienterna som är här och springer i korridorerna och jag kan förstå att personalen har svårt att hålla reda på dom men när dom hela tiden kutar in på salen hela tiden och man måste leda dom här ifrån.
 
Igår var det väldigt jobbigt för jag hade redan från morgonen haft väldigt ont och det blev väldigt jobbigt när man inte fick vara ifred och det blev extra jobbigt eftersom man fick så kallat "besök" 14 gånger. Det blev ju inte bättre när man ska leda dom ut ur rummet och dom dunkar en i ryggen direkt mot såret och jag vet ju att det inte var med flit eller att dom vill va dumma men det gjorde fruktanvärt ont!!
 
Jag pratade med personalen om detta och dom förstår att det måste va väldigt jobbigt och jag har ju nog som det är själv så dom försöker verkligen att göra det dom kan för att hjälpa mej med detta.
 
Nu kan jag inte skriva mer får på tok för ont.
 
Tack för titten välkommen åter!
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela