sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Något som hjälper!!!!!

Publicerad 2012-10-14 10:56:04 i Allmänt

Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterat bloggen på ett tag men det har varit lite tufft med mycket smärta i ryggen och man tror ju att smärtteamet i Umeå borde va dom som vet mest om smärta och vilka mediciner  man borde äta för olika smärtor.
 
Vi har gått över ån efter vatten som man brukar säga för det enda smärtteamet har gjort trotts att jag knappt fått träffa dom är att ge mej ännu mera morfin som jag inte vill ha eller hjälper.Läkarna här i Storuman verkar kunna mer om smärta för jag har fått prova på en salva som innehåller peppar och som har en bedövande effekt på de område man smörjt in och den salvan fungerar mycket bättre än allt annat jag fått prova på!!!
 
Man får bara smörja runt om men inte i såret och var fjärde timme eftersom det är så starkt och denna salva fungerar mycket bättre än all annan medicin jag provat.
 
 Jag fattar inte att Smärtteamet borde veta att mot nervsmärtor som jag har efter alla operationer i ryggen så än hur mycket morfin medel man äter hjälper inte kroppen blir bara beroende.
 
¨Nu kan jag då ha en drägligga vardag och faktiskt så den här visstelsen här på sjukan är nog den enda gången som jag tyckt varit bra att fått vara inlaggd för här har jag fått bättre hjälp än vad man fått av Umeå.
 
Ni kanske fattar om man blir förvånad.
 
Tack för titten och välkomen åter!!
 
Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela