sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

FRIGIVNING!!!!

Publicerad 2012-10-19 09:01:38 i Allmänt

Jag har pratat med läkarn om hur länge jag skulle behöva vara kvar här innan jag får fara hem? Han sa att jag får fara hem idag!!!
Det känns så skönt att få lämna detta ställe  även om detta har varit det bättre ställe än Umeå men jag är så himla less på att vara här.
 
Jag kommer att kämpa på hemma med att gå upp i vikt och minst två gånger i veckan ska jag prata med dietisten och jag kommer att hålla mej hemma några dagar extra från skolan bara för att få de att fungera med maten och allt annat.
 
 
Igår fick jag kämpa för jag har ju haft så himla ont kring knappen och jag har ju velat börja äta pencilin igen eftersom jag har två stycken shuntar  men läkaren ville ta en odling av såret i gången till magsäcken men eftersom såret är inne i gången så är det ju så svårt att ta prov på utsidan så den enda lösningen var att jag fick ta ut vattnet ur knappen och sakta dra ut knappen och det gör fruktansvärt ont!!!! sedan ta prov stickan och trycka in den i hålet för att ta prov.
 
Efter jag tagit prov när jag skulle sticka in knappen igen så brukar jag måsta använda en salva som bedövar men också för att den ska glida bättre men så säger sköterskan att det inte fanns någon salva på hela avdelningen så det var bara att kämpa på och till slut var knappen på plats.
 
Det är inte kanske så lätt för er att förstå hur ont det är när jag stöter i knappen men jag kan gemföra med om ni skulle ha en tesked i munnen och någon skulle slå på den då kanske ni lättar kan förstå hur ont de gör.
 
Nä nu har jag inte tid att skriva mer ska ju hinna packa ihop alla saker här och det har ju blivit en hel del så det är mycket att göra.
 
Tack för titten välkomen åter!!
 
Sampe
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela