sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Frigivning

Publicerad 2012-05-16 07:50:37 i Allmänt

I morse 06:00 så tog jag bort gipset åt morsan och det gick bara bra hon kan stå och gå utan några bekymer.Hon kommer att fara på jobbet idag för att uppdatera sej för under tiden hon varit sjukskriven så har dom fått ett helt nytt system som hon ska lära sej men som tur är ska morsans chef komma på jobbet imorgon för att hjälpa henne med de.


En sak som jag kom på när att jag lånade boken att leva med en sjukdom som är till för dom som ska bli läkare sköterskor vårdpersonal med mera och jag har läst i boken och det står ju om hur dom ständigt forskar i bemötande inom vården och intresserade över att höra patienter berätta för dom ur deras perspektiv och jag funderar på att skriva till dom och berätta lite om mej och att jag fått vara med om och att jag håller på med föreläsningar för bland annat inom vården för att se om dom kan vara intresserade av att prata,träffa eller intevjua mej för nog ställer jag upp på de om dom är intreserade det återstår ju att se.

Det skulle vara kul om dom var intresserade eftersom jag har detta som mitt projekt och jag  tänker jobba som föreläsare även  sedan projektarbetet på skolan är slut.Jag tror även att det kan vara en smart ide för mej eftersom dom ständigt behöver folk som ska föreläsa och då om jag nu föreläser och dom gillar de kanske fler vill anlita mej
för jag har ju haft många sällsynta sjukdomar och varit mycket på sjukhus genom åren så jag kan föreläsa om olika saker så jag hppas dom "nappar" på det.

Nu ska vi ut och handla mat inför middagen.

Tack för titten välkomen åter!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela