sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Skolavslutning närmar sej

Publicerad 2012-06-04 10:13:43 i Allmänt

Snart är det ju somarlov och sudenten för vissa.
Efter sommarlovet att jag hoppar över till Folkhögskolan istället för Luspengymnasiet inte för att jag inte trivs utan för att jag vill prova på något nytt och att lära mej att skapa musik via en dator .Eftersom jag inte kan skapa musik eller sjunga som vanligt efter alla operationer så kan jag knappt använda höger arm/hand och jag är ju 50% förlamad i svaljet och har bara ett stämband som fungerar så då är det inte lätt att kunna spela något instrument eller sjunga.

Jag vet inte ännu hur jag ska göra på avslutningen om jag ska åka på lastbilsflak eller annat för det blir ju en väldigt guppig färd och vill inte göra det värsta man kan för att få mer ont änn nödvändigt jag har ju nog som det är.

En annan sak är i kyrkan det blir väldigt tufft att sitta på  bänkarna där eftersom min rygg inte är okej.Förra året klev jag upp efter fem minuter  från min plats och ställde mej längst bak i kyrkan för jag fixade inte att sitta kvar och stod upp hela avslutningen.

Annnars tar jag det väldigt lugnt för att repa mej inför skolavslutningen så jag är så bra skick som möjligt.

Tack för titten välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela