sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

NEJ INTE ÄNNU MERA SNÖ!!!!!

Publicerad 2012-02-19 10:56:23 i Allmänt

Det snöar ju hela tiden jag blir galen ( ännu mer) det går ju inte att ta sej fram ute på gatorna och när man har svårt nog i vanliga fall att ta sej fram blir det ju inted direkt lättare av all snö!!

I går mitt på dagen ringde mormor och hon berättade att hon hade problem med den nya tvn hon hade sett på ett program och helt plötsligt blev tvn svart och hon testade att få igång den igen men lyckades inte och därför ringde hon ju mej för jag har ju fått vara den som sköter det elektroniska hos mormor men det är ju väldigt svårt om man är 19 mil bort och försöka guida henne och fixa felet när man inte är på plats.

Efter att jag sagt åt henne att göra vissa saker kom en kanal upp och det var animal planet men när mormor försökte byta kanal försvann allt igen och den blev svart.

Jag ringde till min moster och hon skulle åka och se om hon kunde lösa de men det verkar som det inte är fel på tvn utan det  borde vara antenen uppe på taket för min moster tog fram en annan tv den jag brukar ha på julafton när vi brukar spela tv-spel och den visade samma sak.

Mormor ringde till vise värden och han sa " de har ju snöat en hel del och det var massor av snö på taket och att det kanske var för mycke snö på antennen som kanske kunna göra att det inte fungerade"

De jag tycker var fräkt av honom var han är ju trotts allt Vice Värden och det är ju hans uppgift att ordna saker om det blir något problem men han erbjöds sej inte ens att ordna till antennen hade jag bara varit där så nog hade jag gått upp på taket och försökt ordna problemet även fast det är väldigt högt men det bryr jag mej inte om bara jag kunde vara till för att hjälpa mormor 

De är väl som dom säger " En man måste göra de en man måste göra"

Tack för titten välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela