sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Det rör på sig

Publicerad 2011-09-27 12:28:07 i Allmänt

Nu när vi var nere i Umeå till Lungläkaren och berättat vad som hade hänt eller snarare inte hänt sedan vi träffades för ett år sedan och jag fick veta att jag kommer att måsta använda andningsapparaten om nätternan för jag syresätter mej på tok fördåligt och att jag hade en hel massa Koldioxid i lungerna och därför behöver jag den.

Senare efter läkarbesöket så åkte vi till Åhlens för att shoppa lite , då ringer telefonen och det står som vanligt dålt nummer när någon inom vården ringer, de var om att Tommy Bergenheim ville att jag skulle göra en magnetkamera
(den röntgen är nog den bästa för den visar inte bara ben utan även mjukdelar,vätskeansammlingar emed mera)

När vi på kvällen kommer hem så har jag ett brev från Umeå den doktor som hade hand om ärendet och han att jag skulle måsta göra en magnetkameraundersökning och att han skulle vilja träffa mej så fort som möjligt.

Jag kommer nog att få en kallelse till Lycksele Lassaret där jag ska göra undersökningen som dom sedan skickar till umeå för ju minde långt jag behöver åka desstå bättre är de för varje gång det guppar i bilen så gör det fruktansvärt ont.

Man kan säga att när rätt man på rätt plats och gör sitt jobb de är guld värt

Jag tycker det är bedrövligt ändå att jag måsta gå så här länge utan att någon läkare gjort något inte ens en undersökning och ofta så när inte en läkare ser felet på utsidan så då brukar dom fort säga
att det är inget fel utan det är bara psykiskt.

Nu ser det lite ljusare ut för mej så jag håller tummarna.
¨
Tack för titten välkomen åter!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela