sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Broder Jimmy fick barn i natt!!

Publicerad 2011-09-12 08:34:00 i Allmänt

Jag fick beskedet nu på morgon att Min storebror Jimmy och Ida Fransson fick 01:17 baby en tjej som var 50 centimeterlång och vägde 3530gram. Jag skrev ett sms "Stort grattis till er båda två" och att nu om några år så kommer Jimmy och han son Joel som blev storebror inatt att få det väldigt svårt  att ta sig in på toaletten för tjejer har ju en tendens att kunna belägra toaletten varje dag då dom ska sminka sig och göra sig i ordning för dagen"


I dag så mår jag inte så bra har en smärtnivå som är mer än på topp så i dag så kommer inte jag att vara i skolan på lektionerna men klockan tio så kommer det att komma på skolan några personer som kommer för att mäta mej med mera för samma kväll som vi kom hem efter föreläsningen så hade jag ett brev där det stod att jag hade blivigt beviljad en permobil och ni ska veta hur skönt de känns för som det är nu så tar jag mej ingenstans själv utan måste be någon att skjusa mej dit jag ska och de känns så skönt att kunna få vara självständig en gångs skull.

Så det kommer att kännas som en lättnad för mej så det går inte med ord beskriva de hela hur glad jag är för hur kul är det att inte kunna få vara ute och träffa folk och försöka tänka på något annat
än att bara sitta på ett och samma ställe och ha ont de är inget liv för en ungdom.

Tack för titten välkomen åter!!

Sampe

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-09-13 06:34:07

Grattis till nya "kärran". Det är du värd. Kram

Postat av: Curth Ekgren

Publicerad 2011-09-13 12:58:48

Du är den tuffaste person jag vet!

Jag följer din blogg, och läser vad du behöver utstå.

Grattis till fordonet! Kör försiktigt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela