sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Ber om ursäkt om jag låter sur

Publicerad 2011-11-17 13:44:27 i Allmänt

 Jag gillar inte när "vanligt" folk säger " Att ha ont i ryggen är väl ingenting de kan väl inte vara så jobbigt" Eller byt ut ordet "ryggen" till något annan del på kroppen.

Dom vet verkligen inte vad dom pratar om för att ha ont i ryggen är nog det värsta man kan ha tror jag för vad man än gör så använder man ju hela tiden ryggen och för varje steg man tar skär det genom hela kroppen, nästan varje rörelse gör ont.
När andra frågar varför jag inte är ute mer på kvällar och helger? Det beror ju på att jag har så ont i ryggen annars skulle jag gärna vara ute mer med kompisar och hitta på något, men när man ständigt går med en massa smärta och ju längre dagen går blir smärtan värre och värre ,när man vet att ju mer jag aktiverar mej desto mer värk kommer jag få sedan.

Nu kanske ni förstår lite mer hur jag har det alla dagar i veckan/månad och år så det är inte så lätt för mej att kunna göra något utan det blir oftast dator tv tv-spel eller se på film som jag kan göra.

Jag sover väldigt dåligt går och lägger mej typ 10:30 ligger och försöker somna och efter ungefär 10 minuter så måste jag kliva upp och göra en massa övningar och röra på mej och det rullar på hela natten så om man nu fått sova två timmar då är det nog bra.

Så har det sett ut för mej i över 1 år så jag hoppas verkligen att dom kommer att hitta vad som är fel när jag gör röntgen annars kommer jag att få de väldigt tufft med läkare som inte tror på en                  (när det gäller ryggen har det hänt 5 ggr och det har alltid slutat med akut operation

 

Nog för i dag

 

Tack och hej och välkommen åter

 

Sampe)

Kommentarer

Postat av: Tp

Publicerad 2011-11-17 14:55:12

Du sampe, du gör det bra. Tycker att du inte behöver ha de problem du har med ryggen och allt annat för du är en toppen kille som är bäst överhuvudtaget:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela