sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

En kväll värd att minnas!!!!

Publicerad 2011-05-29 11:17:27 i Allmänt

I förrgår så var man ju spänd inför kvällen vad som skulle hända o så men till sist var det dags att byta om och fara på bollhallen där vi fick en nummerlapp.  Jag var nr 37 och när vi då väl stod i bilkö så ökade ju adrenalinet i kroppen. Slutligen var det min tur och när jag klev ut och gick fick jag en Extra applåd.När alla paren hade kommit så var det mingel med alla så man gick runt och det var trevligt och efter en stund så då sa Peter och Maria( Balens värdpar) att vi kunde gå till bords och det var naturligtvis bordsplacering. 


Jag hamnade bredvid Tomas Persson (och om man ska följa ettikettreglerna så säger ju dom att damen ska sitta till höger om mannen alltså var Tomas min bordsdam) bredvid namnskylten var det en lapp där det stod Balens Kung.... Balens Drottning... Balens Par.... så jag anade att vi senare skulle rösta.

Peter och Maria hälsade oss välkomna och hoppades att det skulle bli en magisk kväll som vi sent skulle glömma.
När han sagt det så kom förrätten in det var finskuret kött med grönsaker till. Innan vi skulle få in huvudrätten så sa Maria att nu var det dags att rösta på Balens Kung, Balen Drottning och Balens Par. När alla var färdiga så samlades alla lappar ihop för efter måltiden skulle rösterna räknas. Peter och Maria sa att det var dags för alla att dansa vals så de med bordsdam gick ner på dansgolvet. Jag gick och satte mej på en soffa på sidan om och kollade på när dom dansade. Jag var inte ledsen över att jag inte kunde dansa utan jag tyckte det var roligt iaf.  Stina Fjell kom och sa att hon ville dansa med mej men just när vi börjat så slutar låten men jag tackade iaf för dansen. Maria sa att nu har dom räknat ihop alla röster och det stod klart villka det var som vunnit. Nu är mitt minne inte så bra så Balens Par minns jag dock inte tyvärr vem som blev. Balens Drottning blev Anna Karlsson och det tycker jag var helt rätt.Den som blev Balens Kung vann med nittio procent av rösterna ( De e ju klart att Peter ska blanda in matte hela tiden, när han är mattelärare) och det var Sämuel Ingesson!!
Va sa jag du skämtar! nä de blev du.  Maria kom och kramade om mej och gav mej en banderoll där det stod  Balens Kung. Jag fick en stor applåd, när det blev tyst igen tackade jag alla för att dom röstat på mej.  Jag gick och satte mej ner igen och försökte smälta att jag blivit Balens Kung. Det hade jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att det skulle bli jag.  Man kan verkligen säga att jag var chockad.
Peter och Maria tackade för denna kväll.

Vi skulle sätta igång eftersläppet och musiken.  Jag satt på min plats och då kom Katrin Johansson och ville dansa bugg med mej eftersom hon visste att jag och Stina Fjell för många år sedan, när man var ung tävlingsdansat ihop. Vi dansade ett tag men till sist blev jag så yr, inte för att jag druckit för mycket. Jag drack inte en droppe alkohol men det är ju ett tag sedanjag dansade och har väl inte samma balans som förut.  Vi blev tvugna att sluta.Musiken började bli så hög att om man ville prata med någon så fick man stå i hotellets foajè och ändå så var de lite svårt att höra. Jag fattar bara inte AG och Sammi att dom har några öron kvar, dom måste ju ha blivit helt döva dom stod ju närmast högtalarna men men det är ju deras problem.
Efter ett tag så gick jag till Peter och frågade om det var så att Balens Kung och Balens Drottning skulle  vara dom sista som lämnade fästen? Nej det är inte så man får fara när man vill, de va bra sa jag för min rygg är inte den bästa och den har börjat att säga ifrån så jag kommer nog att fara hem nu. Peter svarade  att han trodde alla förstod om jag skulle behöva fara. Han hade hört att vissa  tyckte det var nog bra gjort av mej att komma dit överhuvudtaget.¨Det kändes bra att höra och att man blev Balens Kung så jag tyckte de var bättre att åka hem när  allt var på topp än att om man skulle minnas balen för villka som var mest fulla.  När jag var på väg ut så stog de minst 25 personer som skulle beställa ur baren så jag förstod att de skulle bli rätt så mycke fylla .


De var en magis kväll och är väl värd att minnas, här kommer några bilder
Jag blev nomnerad genom röstning till 2011 års bal kung
Denna bild är tagen dagen efter för jag ville ha ett kort på mej med banderollen och bilen.

Så nu vet ni de nu måste jag fara och möta upp min bil får förklara senare

Tack för titten välkomen åter!!!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela