sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Dagen före

Publicerad 2011-05-26 12:31:41 i Allmänt

I dag så har jag mycke att göra redan nu på morgonen har jag beställt medicin både från appoteket men också recept på medicin för en medicin jag har är """ 10mg/mm och får fyra flaskor som ska räcka ett antal dagar men problemet med den medicinen är att dom som gör den ibland gör produktionsstopp och ibland har dom de flera veckor så jag skrev åt läkarna att jag ville att dom skulle skriva ut """ 50mg/ml men i mindre dossering bara för att ibland kan de va så att ens sorten finns medan den andra inte gör de så vi får väl se hur de går.

I morgon är det ju balen och jag har förburett nästan allt så det är bara att vänta.Jo jag gick ju om nian ett år så jag halkade efter men så fick jag förfrågan av dom som nu tar studenten om jag inte kunde tänka mej gå balen i år istället för då får jag ju gå med dom som man känner och gått samma klass så det blir så att jag går balen nu.
Men jag visste ju inte säkert om jag kunde gå på balen med tanke på min hälsa så jag frågade aldrig någon om någon ville gå på bal eftersom att tänk då om man har frågat en tjej "Lisa" och Lisa köpt klänning och betalat balavgiften med mera och om jag då skulle  bli sjuk och hamna på sjukhus då skulle ju hon få stå där själv det tycker jag skulle kännas taskit mot henne så det fick bli på de här viset.
Det var ju dans träning i går och då skulle alla som ska gå bal vara där och visst jag va där men jag hade ju ingen att dansa med så jag stod först och kollade på men sedan kom Katrin Johansson och hennes kille var inte där så då dansade hon och jag under träningen till den var över.

Jag funderade och jag kom på att "Tp" Tomas person han går ju också själv så då kom jag ju på en lysande ide jag kom på att jag och han  kunde dansa om han inte varit kille men det går ju och lösa med lite smink och en peruk :p         ALT GÅR JU ATT LÖSA :P    Vi skulle ju bli balens kung och drottning

Om ni har någon eller några komentarer skriv dom inne på min användare på Facebook samuelnr6

Tack för titten välkomen åter!

Sampe






En annan sak är att jag och en till kille går ensam på balen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela