sampes

Jag är en kille som har fått kämpa här i livet mot min sjukdomar som jag fått vara med om men jag ger aldrig upp. Jag försöker att hjälpa andra som har det svårt så om ni har frågor inom vården så kanske jag kan hjälpa er med era problem så ställ en massa frågor jag svarar alltid på era frågor och inget är för dumt att fråga mej om jag är öppen för alla. Det kan bli rätt jobbigt men det är så mitt liv har varit sedan jag började va sjuk 1999 och jag har fått vara med om en hel del i vården. Jag försöker se de positiva i saker och ting men ibland är det väldigt svårt. Tack vare Stina Fjell som kom med iden att jag skulle jobba med att föreläsa för både barn och ungdomar men också i vården där jag ska berätta om hur jobbigt de kan vara att vara sjuk inte bara fysiskt utan också mycke jobbigt psykiskt.

Vilken morgon

Publicerad 2011-03-07 12:08:08 i Allmänt

När jag vaknade i morse så tittade jag på klockan och den var då 06:25 och jag tänkte att det var konstigt att inte morsan kommit och väcka mej för jag måste ta min medicin innan 06:00 så det började ju inte så bra.När vi väl då var uppe var det full fart på oss för vi skulle måsta på morsans jobb för hon hade en massa arbete som skulle måsta vara klart .
Vi packade ryggsäcken som vanligt men jag hade lite ont om näringsdrycker  som jag alltid äter på mornarna så vi tog till en nödlösning jag packade ner en drick yougart och fem deceliter grädde i en påse där vi hade en massa viktiga papper och när vi kommit på jobbet hör jag morsan börja svära då hade gräddförpackningen gått sönder så vi hade en hel massa grädde i samma påse där allt viktigt var så morsan försökte rädda de medan jag gick ut i bilen och det blev till att städa för det hade runnit ut en hel massa i bilen och det blev en lång ramsa både för jag och morsan.
Sedan fick jag stå och skura golven och inte för att jag har något emot de men det var ju precis överallt så jag var ju inte så glad över de kan ni tro.

Senare nu idag så har jag inte gjort så mycket sett på några Johan Falk filmer och tagit det väldigt lugnt för jag mår ju inte toppen men nu på Torsdag ska jag träffa Peter Adler på sjukan men jag tror inte att han kommer att göra någonting eller att han ändrar på min medicinering för han säger att han vill ha hjälp av smärtteamet som ska hetas vara inkopplad på mej och bestämma vilken medicin jag ska ha men alla gånger dom söker doktorerna så vägrar dom att svara så jag förstår inte att om dom nu inte svarar och inte vill prata så vill jag att Storuman doktorerna ska  göra någonting för jag jag har både Peter Adler & Peter Berggren så jag tycker att om dom nu inte kan komma på något smart lösning snabbt så kräver jag att jag får tillbaka min gammla medicin,
för den hjälpte då mot smärtan dom tabbleter jag äter nu tar ju knappt bort smärttopparna så jag förstår inte vad som är problemet när inte dom som är läkare vet hur dom ska göra så tycker jag att dom borde lyssna på vad jag säger för nu pratar sällan läkare  med mej  utan det är nästan som tacka och ta emot det man får så nu vill jag ha hjälp annars kommer jag att söka någon större sjuhus i någon annan stad typ Stockholm eller Göteborg dom kanske har mer kunskap än dom i Umeå vem vet.

Ja jag är väl inte på bästa humör som ni kanske märker men nu är jag less på att ha de så här jag har ju nästan inge liv för som det är nu så Vissa dagar klarar jag av att vara i skolan någon timme eller så medan andra dagar klarar jag bara av att vara på morsans jobb och sitta och ta de lugnt och se film slutliggen finns det väldigt ofta dom dagar då jag inte ens tar mej upp ur sängen på egen hand pgr av smärtan så då blir det ofta att ligga kvar i sängen hela dagen så ni kanske förstår att som det är nu vill nog ingen tonåring ha de för det här är inge liv.

Ps jag kommer inte att ta livet av mej om det var de ni trodde jag kommer att leva och strida för det som är rätt.

Tack för titten välkomen åter!

Sampe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

samuel ingesson kallas även Sampe

Jag har sedan 1999 varit sjuk och har därför startat denna blogg för på så sätt kanske kunna hjälpa andra att orka fortsätta kämpa även om det inte alltid är så lätt.Jag har genomgått 58 operationer sedan 1999 så jag vet hur rädd man kan va för sjukvården och fått vara med om en hel del och mött många personer under åren och jag har hjälp dom. Om det är någon som har en fråga om antingen mej eller om sjukvården så svarar jag gärna på frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela